Diesel is duur door de hoge accijnzen
Volledig scherm
PREMIUM
Diesel is duur door de hoge accijnzen © Photo News

Diesel kost al 43 jaar hetzelfde, maar de accijnzen blijven maar stijgen

Diesel is sinds het einde van de oliecrisis in 1975 amper duurder geworden: de netto productprijs ging van 0,137 euro naar 0,159 euro, dat is plus 16 procent. Waarom we dan toch 1,611 euro betalen aan de pomp? Omdat accijnzen en BTW gigantisch gestegen zijn. Met die belastingen erbij bedraagt de stijging geen 16, maar 68 procent.

156 reacties

  • Teirlynck Luc

    5 jaar geleden
    Er is geld genoeg maar ja was steeds de sossen hun schuld , toen kregen we nog hier en daar nu enkel betalen dat niet meer plezant is
  • Patrick Voet

    5 jaar geleden
    tijd om solidair met de fransen en de walen te zijn als wij Vlamingen ook het land platleggen samen met de scheepvaart brandweer ziekenhuissektor transportsektor distrebutie enz dan volgen er misschien nog landen en de vakbond er dan nog met heel de industrie er bij
  • Vanessa Roescher

    5 jaar geleden
    Het is de bedoeling van de staat dat de diesel uiteindelijk verdwijnt. Die 600 miljoen inkomsten die ze er nu uithalen gaan ze dan kwijt zijn, hebben ze daar al eens aan gedacht? Waar gaan ze dat geld dan vandaan halen? Iedereen moet electrisch gaan rijden...terwijl ze ieder jaar weer met hun afschakelplan afkomen. Stel onbekwame pipo’s daar ik Brussel
  • Jos Teuwen

    5 jaar geleden
    Aha zo te horen wordt het tijd voor een revolutie!
  • rudy beernaert

    5 jaar geleden
    Het is hier alleen de diesel niet in België, maar alles wat men koop,schandalig allemaal,hopelijk na de verkiezingen beter,maar omdat België corrupter is dan italie vrees ik er voor.