Photo News
Volledig scherm
© Photo News

Tevredenheid NMBS bereikt historisch dieptepunt: “De stiptheid van onze treinen is ondermaats”

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd vandaag bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. In 2016 was 65,5 procent nog tevreden. De NMBS erkent de problemen.

61 reacties

  • Tim Claes

    5 jaar geleden
    Het is spijtig dat bij de klantentevredenheid blijkbaar vooral over de stiptheid wordt gesproken. Gebrek aan stiptheid is inderdaad een belangrijke factor van ontevredenheid, vooral voor de reizigers die daardoor aansluitingen missen, maar de slechte, incoherente en vaak zelfs tegenstrijdige communicatie; de variërende samenstelling van treinstellen waardoor treinen regelmatig korter zijn dan ze zouden moeten zijn; de klantvriendelijkheid in het algemeen ... die zijn minstens even belangrijk.
  • Daniel Damast

    5 jaar geleden
    ik was het ook beu, nadat abonnement afliep, heb ik het niet meer verlengd en ga dus nu na 20jaar sporen met de auto naar het werk. Heb er nog geen dag spijt van gehad, zelfs met de files.
  • Steven PIENS

    5 jaar geleden
    De Sp.a heeft makkelijk zeggen... Indien de werknemers van de NMBS geen opslag krijgen, staken de vakbonden (vnl. het ABVV). "Rood" moet maar eens keuzes maken wat ze nu juist willen.
  • Guy Pottiez

    5 jaar geleden
    oplossing zorg er voor dat ALLE treinen vertraging hebben .Er worden dan geen aansluitingen gemist.
  • Hans Mannaerts

    5 jaar geleden
    L Vanseveren, dat is helemaal niet waar. Hoewel er in Japan inderdaad stipt openbaar vervoer is merk je op de kleinere lijnen daar ook regelmatig grote vertragingen op. De goede stiptheidscijfers zijn daar in de eerste plaats te vinden voor de Shinkansen die op een volledig eigen spoorbedding beschikt en niet gehinderd kan worden door ander verkeer.