Sepideh in 'Van Gils en gasten'.
Volledig scherm
Sepideh in 'Van Gils en gasten'. © VRT

VIDEO. Sepideh getuigt over gemene restaurantrecensies: "Ik werd geïntimideerd in mijn eigen zaak”

ShowbizzTegenwoordig is iedereen recensent, maar soms gaat dit wel heel ver. Er zijn klanten die een restaurant hiermee proberen te chanteren. Als ze geen gratis maaltijd of iets anders krijgen, dreigen ze met een negatieve review. Ook Sepideh Sedaghatnia van gastrobar ‘Devin by Sepi’ heeft hiermee al te maken gehad, maar bij haar ging het één keer zelfs verder: ze werd belaagd door een klant. 

27 reacties

  • Jean Pollet

    5 jaar geleden
    koop of bestel niets voor U de prijs weet . Niet op de kaart of onduidelijk roep de bediening . ook in een winkel
  • Luth Bosschem

    5 jaar geleden
    Het wordt heden een sport om ongenoegen te uiten met de bedoeling gratis te krijgen.... niet alleen in Horeca...
  • Kris Eelen

    5 jaar geleden
    Zeer lekker gegeten bij Sephideh en supervriendelijke bediening. Het enige dat ik miste is een drankenkaart MET prijzen want de rekening viel achteraf verschrikkelijk tegen en dat lag enkel aan de drank die we geconsumeerd hadden. De huisaperitief koste als ik me niet vergis 20€ per glas. Dat stond op geen enkele kaart vermeld maar werd wel warm aanbevolen. Maar we gaan zeker nog eens terug!
  • Marc Van Winckel

    5 jaar geleden
    Als je een aperitief , een fles wijn , een fles water en een koffie neemt , maakt dit meer dan helft van de rekening uit ! Dit zijn hoge inkomsten die weinig of geen inspanning vragen van de uitbater . Soms krijg je dan nog gefilterd kraantjeswater ! Niet moeilijk dat mensen kritisch zijn
  • Herwig Laenen

    5 jaar geleden
    Wie baseert zich nu op één recensie? Als je een recensie of 10 leest, krijg je een heel genuanceerd en realistisch beeld van wat je mag verwachten. Niet iedereen legt de lat even hoog of eet graag hetzelfde. Ik heb me nog nooit bedrogen gevoeld en ga vaak uit eten of op hotel. De belangrijkste beoordelingssite Tripadvisor geeft de eigenaar trouwens de kans om te reageren op elke beoordeling van zijn zaak. En zo hoort het ook.