Direct naar artikelinhoud
#SheIsEqual

Campagne #SheIsEqual klokt af op 780 miljoen euro

Minister Alexander De Croo tijdens een speech op het Global Citizen Festival Mandela 100 in Zuid-Afrika, waar de #SheIsEqual-campagne werd afgesloten.Beeld BELGA

De internationale campagne voor vrouwenrechten #SheIsEqual, die minister van Internationale Ontwikkeling Alexander De Croo (Open Vld) mee op gang trok, heeft meer dan 780 miljoen euro opgebracht. Dat is ruim meer dan de doelstelling van 500 miljoen die de minister naar voor schoof bij de lancering. Het geld gaat naar projecten rond gendergelijkheid.

“Deze opbrengst overtreft mijn stoutste verwachtingen”, zegt De Croo. “Op deze manier kan #SheIsEqual voor meer dan dertig miljoen meisjes en vrouwen het verschil maken. Door hen bijvoorbeeld langer op de schoolbanken te laten zitten of simpelweg door hen toegang te geven tot voorbehoedsmiddelen zodat ze zelf kunnen beslissen wanneer ze moeder worden”.

In totaal klokt de #SheIsEqual-campagne af op 780,4 miljoen euro. Dat geld gaat naar projecten die inzetten op gendergelijkheid, onderwijs voor meisjes, en seksuele en reproductieven rechten en gezondheid. Hiermee zal #SheIsEqual een impact hebben op meer dan 30 miljoen meisjes en vrouwen.