In de tunnel zouden auto’s en voetgangers met snelheden tot 240 kilometer per uur vervoerd kunnen worden op elektrisch aangedreven sledes.
Volledig scherm
In de tunnel zouden auto’s en voetgangers met snelheden tot 240 kilometer per uur vervoerd kunnen worden op elektrisch aangedreven sledes. © AP

De futuristische tunnel van Elon Musk is open. Maar durven mensen wel?

De eerste tunnel van Elon Musks bedrijf The Boring Company is vannacht feestelijk geopend in Los Angeles. De techniek moet een revolutie brengen in het stadsverkeer. “Mooi dat er mensen als Musk zijn die hierin geloven.”

46 reacties

  • Robin Demey

    5 jaar geleden
    Mensen die het vergelijken met de metro moeten zich dringend wat meer informeren. Dit systeem kost tot 10x minder (einddoel) dan een metrotunnel.
  • Johan Billiet

    5 jaar geleden
    Wat met auto's zonder steunwieltjes...? Congestie bij het eindpunt waar elke seconde een voertuig moet worden geëvacueerd..? Eenrichtingverkeer..(één tunnelpijp) afhankelijk van het uur en de dag..? Twee pijpen = verdubbeling kostprijs ? Dan beter een snelle trein / metro met meer capaciteit met aan de eindpunten nog beter lokaal uitgebouwd openbaar vervoer
  • Marc Haaren

    5 jaar geleden
    Onbetaalbaar en onrealistisch, stel je de file voor aan die lift, waar elke auto een voor een naar beneden moet....
  • Danny Govaerts

    5 jaar geleden
    Her uitvinding van de metro ..is zo iets als het opnieuw uitvinden van het warme water. Verplaats daar eens 1500 wagens per uur mee van punt À naar punt B . Je zal snel een file hebben aan de ingang.
  • peter verbruggen

    5 jaar geleden
    100 wagens die door de tunnel willen rijden . ze vertrekken gelijktijdig , lift , tunnel , lift , straat . ik vraag me gewoon af of de lift en straat geen bottleneck zullen zijn. ze staan aan het begin en het einde aan te schuiven ... tijdswinst ? afhankelijk van de lift en straat op het einde ..