Het autosalon in Brussel, de jaarlijkse hoogmis voor de autoliefhebber.
Volledig scherm
Het autosalon in Brussel, de jaarlijkse hoogmis voor de autoliefhebber. © Photo News

Crisis? We kochten in 2018 massaal nieuwe auto's (maar de dieselwagen raken we beu)

De Belg blijft verknocht aan zijn auto. Het aantal nieuw ingeschreven auto's in België is er vorig jaar opnieuw op vooruitgegaan. Er werden precies 549.632 nieuwe auto's ingeschreven, en dat is 0,6 procent of 3.000 auto’s meer dan in 2017 en een nieuw record sinds 2011. Dat blijkt uit cijfers die sectorfederatie Febiac vandaag publiceert. Opvallend, en niet geheel verrassend, is dat het aandeel dieselvoertuigen blijft dalen. 

44 reacties

  • Emi Hergersberg

    5 jaar geleden
    "we" ? We worden gemanipuleerd en we zijn de diesel niet beu. Weer een tactische zet van de politiek.
  • eduard janssens

    5 jaar geleden
    je moet minstens een 20000 a 25000 km op jaar doen of anders scheur er uw broek aan en de BIV van diesel ligt stuk hoger dan die van een benzine .
  • Marc Puystiens

    5 jaar geleden
    Mijn jonge 1.6 diesel 2017 euro 6c norm verbruikt slechts 4.2l/100km. De 1.4 naft 2018 6.2l/100km. Wie vervuild hier nu het meest?
  • Aaa Aaa

    5 jaar geleden
    benzine class B , diesel class A , co2 is lager bij diesel ;-) gewoon meer verbruik en taksen voor benzinerijders ,
  • Julien DEMEULEMEESTER

    5 jaar geleden
    Inderdaad, we zijn de diesel NIET beu, integendeel. Een benzinewagen heeft een veel grotere uitstoot CO dan een dieselwagen. Met de nieuwe techniek heeft de diesel zelfs bijna geen uitstoot meer van fijn stof. Ik kan de regering nog niet begrijpen waarom de diesel verstoten wordt. Een benzinewagen is momenteel veel schadelijker voor het milieu, dan een diesel(smelten van de ijskap).