© ISOPIX

Port of Antwerp stelt nieuw logo voor

Het Havenbedrijf Antwerpen heeft dinsdagavond het nieuwe logo van Port of Antwerp voorgesteld. De haven van Antwerpen wil in de wereld “een thuishaven als hefboom naar een duurzame toekomst” zijn.

JaTi

Ook de nieuwe baseline legt daar de nadruk op. “Eén met de wereld. In deze snel evoluerende en onvoorspelbare wereld is het meer dan ooit belangrijk om de krachten te bundelen en samen te werken”, vertelt CEO Jacques Vandermeiren. “Het is onze missie als Port of Antwerp om mensen en gemeenschappen samen te brengen om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan. Het is alleen zo dat we succesvol zullen kunnen zijn om bijvoorbeeld mobiliteitsoplossingen te realiseren, of innovatieve projecten met betrekking tot energietransitie en digitalisering op te zetten. De nieuwe branding belichaamt deze nieuwe richting en staat symbool voor de haven van de toekomst.”

“De tijd was rijp om de oude branding in een nieuw jasje te steken”, verklaart Nathalie Van Impe, Chief Communication & Marketing Officer. “Internationaal zijn het logo en het merk een vaste waarde, een kwaliteitsmerk. Ook lokaal is het een bekend en vertrouwd merk. Daarom hebben we gekozen voor evolutie, eerder dan voor een radicale stijlbreuk en bouwen zo verder op onze rijke traditie. De ronde vormen van het logo symboliseren dan weer de samenwerking, de toegankelijkheid en de dynamiek van de haven. Daarnaast straalt het heldere rood meer kracht en vitaliteit uit. De haven is een baken van vertrouwen in een zee vol veranderingen. Met een vernieuwde, krachtige positionering en uitstraling zetten we de haven van Antwerpen op de wereldkaart”, aldus Van Impe.

© rr

© rr

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER