Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA).
Volledig scherm
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). © BELGA

Weyts: "Wegenvignet is een domme heffing”

Terwijl Vlaanderen de invoering van een slimme kilometerheffing voor personenwagens onderzoekt, verzet Wallonië zich tegen zo'n heffing. Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (cdH) geeft de voorkeur aan een wegenvignet. "Dat is geen mobiliteitsinitiatief, maar een belastingsinitiatief", zo antwoordde Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) vandaag in het Vlaams Parlement op vragen van Paul Van Miert (N-VA) en Dirk De Kort (CD&V). 

58 reacties

  • Dirk Sonck

    5 jaar geleden
    Terug een ordinaire belasting met als excuus een mobiliteit verbetering. Om te lachen.
  • Mollen Pieter

    5 jaar geleden
    Komt allemaal op 1 ding neer nie het milieu of wa ze.ook beweren. Zoeken weeral zoveel extra geld. As er dan nog iets fantsoenlijk mee gebeurde zou ik zeggen ja.
  • Dries Crombez

    5 jaar geleden
    Al dat we nodig hebben zijn wegen met vlottere afritten en over het algemeen moeten chauffeurs rijden een beetje serieuzer nemen en vlotter rijden .. dat zal een goede start zijn. Verkeer sturen gaat niet gaan met onze infrastructuur... Geen enkele chauffeur zal een route nemen anders dan de snelste..dus slimme kilometerheffing is nutteloos, een smoesje om Big brother systeem op te stellen dat ja...
  • dieter devreze

    5 jaar geleden
    Fantastisch tweemaal in één week de Vlaamse autonomie-eisen in hun gezicht ontploft. Verkeer moest én zou gewestelijk worden. Dus het Brusssels gewest gebruikt zijn bevoegdheden om zone 50 te maken op invalswegen en Wallonië om belastingen op transit te heffen. En plots zijn de Vlamingen helemaal niet meer blij met autonomie.
  • Jan Baroen

    5 jaar geleden
    Wat gaan ze met die bijkomende inkomsten voor de staat doen? Investeren in betere wegen of gebruiken om gelukzoekers te huisvesten en te onderhouden?