BELGA
Volledig scherm
© BELGA

Kijkers van VIER, VIJF en ZES krijgen gerichte tv-reclame

SBS België experimenteert sinds september met gerichte reclame tijdens live tv-kijken, zogenaamd ‘addressable advertising’. De moederholding van de commerciële zenders Vier, Vijf en Zes biedt de adverteerder dezelfde precieze "targeting-mogelijkheden" als sociale media, maar dan gecombineerd met het ruime bereik van televisie. Dat heeft Peter Quaghebeur, CEO van SBS, vanavond gezegd.

13 reacties

  • Hilde Peeters

    5 jaar geleden
    Niet vergeten zonder reclame geen tv of radio . wil je die niet zien ideaal om de was op te hangen, plaspauze ,drankje of iets anders. Niemand verplicht jou die diengen te kopen die ze laten zien.
  • Roeland Van de Wal

    5 jaar geleden
    Tja,de mensen willen dan ook allemaal in elke winkel die ze bezoeken een klantenkaart op naam.Die gegevens worden dan verkocht en zo krijg je dan gerichte reclame.Achteraf wel klagen natuurlijk....
  • Marc Van der Vloedt

    5 jaar geleden
    Zouden ze niet beter de adverteerders en hun bestuurders eerst confronteren met hun spot(s) en hun fake, kunstmatig imago en beeldvorming van hen zelf ? Ze zouden hun (toekomstige) klanten een grotere DIENST bewijzen !
  • Francis Schetske

    5 jaar geleden
    MINISTER van gezondheid moest dat verbieden levert niks anders dan stress op al dat reclame gedoe
  • Jan Standaert

    5 jaar geleden
    Straks weer met z'n allen naar de videotheek? Heerlijk, films kijken zonder reclame-onderbrekingen.