photo news
Volledig scherm
© photo news

“Stokoude” telefoontoestellen kunnen noodcentrale niet bereiken door keuzemenu: proefproject stopgezet

Het proefproject waarbij bellers een keuzemenu krijgen als ze de noodnummers 112, 101 of 100 intikken, is stopgezet. Telecombedrijf Proximus ontdekte dat "heel oude" telefoontoestellen door het menu de noodcentrales niet konden bereiken. De directie van de centrales evalueert nu het project. Het is niet duidelijk wanneer en of het heropgestart wordt, berichten Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vrijdag.

6 reacties

  • Nathalie Deschepper

    5 jaar geleden
    En zo gaan kostbare seconden verloren als je eerst nog naar dat keuzemenu moet luisteren
  • Edmond Dillien

    5 jaar geleden
    Vroeger was het "de 900" en dit 3 cijfer noodnummer is voor de eerste keer ter wereld gebruikt in Antwerpen en toen kwam je uit in een klein kamertje achter de brandweerwagens in de kipdorp kazerne. Later werd deze dienst naar de bovenverdieping verplaatst met een grotere centrale en werd "den 100". Nu is het de 100 of 112 en wereldwijd is er nu een 3 cijfer noodnummer in gebruik, maar dit is Belgisch!
  • Bob Bedford

    5 jaar geleden
    Als je een noodcentrale belt hoor je asap iemand aan de lijn te krijgen, een keuzemenu zorgt in een verwarde noodtoestand voor nog meer verwarring...vooral bij oudere mensen ! Zo simpel is het...maar nee een platte besparingsmaatregel. Besparen op de veiligheid van de bevolking. Goed bezig !
  • KOEN THEYS

    5 jaar geleden
    Echt triestig dat zelfs de hulpdiensten met zo'n automatic responders willen werken.
  • Danny Bael

    5 jaar geleden
    Een draaischijf ??????????? We zijn toch 2019 ??????