© Chris Stessens

Tourist LeMC werkt samen met jong Antwerps kledinglabel

De Antwerpse zanger Tourist LeMC (Johannes Faes), gaat samenwerken met het jonge Antwerpse kledinglabel KLEIR. Samen hebben ze de handen in elkaar geslagen om de merchandise voor het nieuwe album ‘We begrijpen mekaar’ uit te brengen. De collectie bestaat voorlopig uit 2 T-shirts, een trui en een rompertje voor baby’s.

jtp

De truien en T-shirts kregen het opschrift ‘We begrijpen mekaar’, de naam van het laatste album van Tourist LeMC en de titel van één van de tracks op die plaat. De rompertjes dragen de tekst ‘Welkom nieuw leven’, een knipoog naar track 10, ‘Welkom’, dat gaat over de geboorte van de jongste telg in het gezin Faes. De collectie vind je op de webshop van KLEIR.

Begon bij een optreden

KLEIR. is anderhalf jaar geleden gestart door 2 jonge Antwerpenaren: Nick Daelemans (25) en Mathias Vertessen (26). “Als fan kunnen samenwerken met één van je idolen. Dat is geweldig!”, zeggen die in koor.

© Ben Vandenbempt

“Een tijdje geleden kwamen we Johannes tegen op een optreden”, vertelt Nick Daelemans. “Eén van onze vrienden had toen een trui aan uit onze eerste collectie met PALJAS. op. Johannes wilde daar meteen een foto van nemen en toen is de bal aan het rollen gegaan.”

“We zijn enorm blij met deze samenwerking”, aldus Mathias Vertessen. “KLEIR. wil het Antwerps dialect op een leuke manier in de schijnwerpers zetten. We kunnen ons bijna geen betere samenwerking voorstellen dan met de enige echte stadstroubadour, Tourist LeMC.”

“Voor de merchandise van ‘We Begrijpen Mekaar’ wilden we graag in zee gaan met een Antwerpse organisatie die dezelfde waarden uitstraalt als wij” aldus Johannes Faes (Tourist LeMC). “En dat vonden we al snel bij de gasten van KLEIR, een jong duo met veel liefde voor ‘t Stad, dat met hun ecologisch verantwoorde kledij van biokatoen het Antwerps dialect in de kijker zet. Helemaal Tourist LeMC!”

© Ben Vandenbempt

© Ben Vandenbempt

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER