Getty Images
Volledig scherm
© Getty Images

VN: “Beter openbaar vervoer stimuleren dan bedrijfswagens vergroenen”

"Op de meeste plaatsen loont het meer de moeite om het openbaar vervoer financieel aantrekkelijk te maken dan om bedrijfswagens te vergroenen." Dat zegt Joyce Msuya, hoofd van het klimaatagentschap van de VN, op bezoek in Brussel.

13 reacties

  • Peter Janssen

    5 jaar geleden
    Bedrijfswagens=voor beroepsdoeleinden,salariswagens=verkapt loon/fiscale omzeiling/voordeel werkgéver!Co2 uitstoot=leúgen/bedróg, Dríe tankers stoten meer co2 uit dan al onze diesel'bedrijfs/salariswagens' en bemoeit VN zich nu al met binnenlandse aangelegenheden van een soevereine staat?Zorg eerst maar eens voor betaalbare wagens en voldoende, betaalbare energie ipv burgertje te pesten met aanpak vd symptomen die alleen maar geld en jobs kosten!!
  • Ronny Biesen

    5 jaar geleden
    Die man kent blijkbaar het openbaar vervoer in Belgie niet, anders zou hij zoiets niet zeggen.
  • Gerry Cle

    5 jaar geleden
    Waarom moet de staat salariswagens blijven subsidiëren? De staat subsidieert een systeem om zijn eigen belastingen op loon te omzeilen en stimuleert daarmee ook de files en dus de luchtvervuiling. DAT afschaffen is de hoogste prioriteit. @Christian Alex: Dekt een vliegtuigticket dan wel de reële kosten volgens u? De staat kan perfect de subsidie van het luchtverkeer stoppen en die van openbaar vervoer vergroten. Dat vraagt slechts vijf minuten politieke moed.
  • Herman Thys

    5 jaar geleden
    Wij hebben het dichtste spoorwegennet van de wereld. Om nog meer treinen in te zetten moet men eerst alle overwegen sluiten want anders staan we uren per dag voor de slagbomen.
  • Raoul Rouma

    5 jaar geleden
    Staat gelijk met water naar de zee dragen. Waarom moeten al de staatsambtenaren allemaal in Brussel zitten? Spreidt die over alle provincies, idem voor al die banken en hoofdzetels van al die bedrijven. Investeer dan liever in moderne wegen en verbied lintbebouwing.