REUTERS
Volledig scherm
© REUTERS

"1 plus 2 gratis van Albert Heijn voorspelt nieuwe prijzenoorlog"

"Dit is du jamais vu, dit hebben we nog niet meegemaakt in ons land. Het enige dat nog spectaculairder is, is dat je de producten gratis weggeeft", zegt Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School over de jongste promotiestunt van Albert Heijn België om niet alleen 1 + 1 gratis, maar nu ook 1 + 2 gratis aan te bieden voor een aantal producten. "Het was een beetje rustig geworden op het prijsbrekersfront", zegt Van Ossel, "maar dit voorspelt dat er een nieuwe prijsoorlog op komst is."

27 reacties

  • delcroix jean-pierre

    5 jaar geleden
    Al die promoties tot je de winkel binnen gaat. Niks te bespeuren in de rekken. Al vele keren tegengekomen in verschillende supermarkten. Ik ga nu gewoon in frankrijk of nederland boodschappen doen.
  • Marco Sticchi

    5 jaar geleden
    De zoveelste bewijs dat producten overprijst zijn, dat het best goedkoper kan. 1+1 is al bewijs dat het 50% goedkoper kan. Hierbij maken ze geen verlies, we worden gewoon uitgemolken voor de aandeelhouders
  • Jeroen Keppens

    5 jaar geleden
    Ik hoop dat ze mekaar kapot concurreren dat we nog eens fatsoenlijk kunnen winkelen tegen fatsoenlijke prijzen
  • Marianne Van Caeneghem

    5 jaar geleden
    Acties bij AH zijn leuk, personeel, óók in België, super vriendelijk...
  • geert VAN RAAIJ

    5 jaar geleden
    Moet dat nou weer? Afgeven op 'de hollander' zo triestig!