REUTERS
Volledig scherm
© REUTERS

Economische inspectie voert onderzoek naar nieuwe promotiestunt van Albert Heijn

Minister van Consumenten Kris Peeters (CD&V) heeft de Economische Inspectie opdracht gegeven de opmerkelijke promocampagne van supermarktketen Albert Heijn tegen het licht te houden. Beroepsvereniging Buurtsuper.be had de economische inspectie gevraagd om een onderzoek in te stellen naar de "1+2 gratis"-promotieactie. In België is de verkoop met verlies immers wettelijk verboden. De organisatie spreekt over een "destructieve strategie".

48 reacties

  • Dirk Vregels

    5 jaar geleden
    Dat Belgen vorig jaar voor meer dan 27 miljard euro aan boodschappen deden in Nederland ontgaat Peeters kennelijk. Dit is een stijging van 8 miljard tegenover het jaar voordien dus het zit stevig in de lift.
  • Anne Marie De Keersmaecker

    5 jaar geleden
    als AH dat kan dan wil dit zeggen dat zij er nog op verdienen en dat wil ook zeggen dat grote supermarkten op de kap van de consument heel veel geld verdienen
  • Johan Billiet

    5 jaar geleden
    Massacosmetica producten zijn spotgoedkoop in productie (dat weet Economische Zaken blijkbaar niet), als dus de producent en de distributieketen een actie willen doen (en hun winstmarges -tijdelijk- sterk reduceren) kan dit echt zonder dat er met verlies wordt verkocht...niks fout mee..wel goed voor de consument
  • Wilfried Vanden Berg

    5 jaar geleden
    Is dat misschien weer een onderzoek commissie van Meneerke Peeters? Want daar is hij hel goed in.
  • Ronny Biesen

    5 jaar geleden
    Maar dat de zelfstandigen tijdens de solden eerst hun prijzen snel hoger plaatsen om dan zogezegd veel korting te geven en zo de klant bedriegen, dat maakt Peeters niet uit. Geen economische inspectie daar.