Telefonische verkopers van Essent vlogen uit de bocht. Deze foto dient louter ter illustratie.
Volledig scherm
Telefonische verkopers van Essent vlogen uit de bocht. Deze foto dient louter ter illustratie. © Thinkstock

“Je hoeft het geld alleen maar van hen af te pakken”: voicemail legt vast hoe Essent-verkopers in Nederland echt over potentiële klanten denken

ConsumeEnergiemaatschappij Essent zet per direct de samenwerking met het wervingsbureau van telefoonverkopers stop. Dat gebeurt nadat op een voicemailbericht te horen is hoe de Nederlandse verkopers over potentiële klanten praten. De verkopers insinueren dat klanten “keihard geplukt” moeten worden: “Zij hebben geen recht op dat geld. Jij wel.”

22 reacties

  • Sandra Van Heyste

    5 jaar geleden
    Dit is het geluid van de ondernemer, verkoper, graaier. Zo klinkt het in hun hoofden.
  • Erik Henderickx

    5 jaar geleden
    Het is altijd straf, enkel wanneer ze met de rug tegen de muur gezet worden, gaan ze de melding au serieux nemen. Blij dat ik geen klant ben.
  • Peter Nols

    5 jaar geleden
    Laten we elkaar geen Liesbeth noemen, Essent heeft alleen spijt dat die verkopers betrapt zijn.
  • Jan Gielen

    5 jaar geleden
    Ik laat zo'n beller nooit uitpraten maar stel onmiddellijk de vraag: 'kunt u mij een jaar lang gratis energie/abonnement, etc. leveren?'. Het antwoord is steevast 'nee'. Mijn reactie is dan: 'dan zijn we uitgepraat, fijne dag nog'. Zo'n gesprek duurt ongeveer 15 seconden. Ben trouwens al lang niet meer gebeld...
  • Ian Vandenbossche

    5 jaar geleden
    Als ‘vertegenwoordigers’ van energie bedrijven je zelf via telefoon, aan de deur, op straat of openbare plaatsen aanspreken, wordt je altijd bedrogen. Ga enkel voor groepsaankopen of onafhankelijke internet vergelijking sites.