Eerst opvallen, dan omkleden: dit gebeurt er met onpraktische outfits op de rode loper
Als er ergens een rode loper wordt uitgerold, halen sterren alles uit de kast om op te vallen. En dat was bij de Grammy Awards - de belangrijkste muziekprijzen - niet anders. Mooi en excentriek? Ja. Comfortabel? Niet echt. Een veel gebruikte oplossing: nog snel van outfit wisselen voor het grote event zelf.
Zondagavond vond de uitreiking van de Grammy’s plaats in de VS. En zoals verwacht kwamen we ogen tekort om alle mooie outfits te spotten. Zangeres Joy Villa kwam verkleed als de ‘muur van Trump’. Cardi B zocht haar inspiratie bij het schilderij ‘De Geboorte van Venus’ en Katy Perry haalde de mosterd bij een - ahum - flamingo (of dat vermoeden we toch). Heel origineel, maar niet bepaald comfortabel. Het is dan ook geen verrassing dat veel sterren zich na de rode loper nog even omkleden.
“Die sterren trekken hun jurken aan, maar die gaan even snel weer uit hoor”, vertelt Hollywood-reporter Kristien Gijbels al lachend. Dat doet al snel één specifieke vraag rijzen: waarom doen sterren überhaupt zoveel moeite om zich in ongemakkelijke jurken te wurmen, enkel en alleen voor de rode loper? “Meestal hebben ze een overeenkomst met een bekende designer. Die wilt natuurlijk dat z’n ontwerp gezien wordt op de rode loper”, legt ze uit. Sommige topontwerpers hebben daar zelfs veel geld voor over. Afhankelijk van hoe bekend een ster is, betalen ze hem of haar tussen de 100.000 en 250.000 dollar (omgerekend ongeveer 88.000 tot 220.000 euro) om met een bepaalde jurk over de rode loper te paraderen. “Maar tegen de afterparty loopt iedereen gegarandeerd rond in een andere jurk”, aldus Kristien.
Volledige make-over
Wie denkt dat het omkleden snel snel gebeurt, heeft het mis. “Actrices, zangeressen en co. gaan zich niet vlug omkleden op een toilet. Vaak zijn er aparte ruimtes of kamers voorzien. En dat is ook nodig. Iedereen heeft immers een vertrouwd team van make-upartiesten bij. Niet alleen de jurk wordt gewisseld, er kruipt ook veel tijd in de make-up. Het gaat om een heuse make-over”, vertelt Kristien nog. “Je kan je niet inbeelden hoeveel geld er uitgegeven wordt, enkel en alleen om er goed uit te zien. Ik ben een nobody, maar voor de uitreiking van de Golden Globes had ikzelf bijvoorbeeld meer dan 500 euro betaald aan een outfit, spray tan, make-up en kapsel. Bij sterren gaat het over duizenden euro’s.”
En wat gebeurt er achteraf met de flamboyante jurken? Volgens Ariana Weisner, een styliste uit Hollywood, keren de meeste stuks terug naar de designer. “Heel af en toe krijgt de ster de jurk cadeau. Maar in de meeste gevallen komen ze weer in handen van de ontwerper. Als het gaat om grote namen zoals Dior, Louis Vuitton of Chanel, is de kans groot dat de jurken opgeborgen worden in het archief van het modehuis.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM7
Populaire kledingketen Monki stopt met aanbod voor grote maten: “Was die body positivity dan toch maar platte commercie?”
-
“Zodat onze kinderen niet hetzelfde moeten ervaren.” Wendy en Callie creëren slim product voor Belgen met krul- of kroeshaar
Wat hebben een businesscoach en een chemicus gemeen? Hun prachtige krullen en het verlangen om andere Belgische vrouwen met krullend of kroeshaar te redden van de struggles die ze zelf ook zo goed kennen. Wendy (30) en Callie (25) werkten jaren aan hun innovatieve product, na jaren te lijden onder het stigma dat op hun natuurlijke lokken rust. “Ik kreeg op den duur brandwonden.” -
‘Scalp picking’ is het nieuwe ‘pimple popping’. Is dat wel een goed idee? “Mensen met psoriasis: opgelet”
Sociale media staat er tegenwoordig vol mee: video’s waarin mensen met een luizenkam, pincet of hun vingernagels komaf maken met haarschilfers. De een vindt het wansmakelijk, de ander fascinerend om naar te kijken. Toch is op die manier van je schilfers afraken géén goed idee, zegt dermatologe Griet Voet. “Het kan leiden tot meer schade aan de huid.” -
-
PREMIUM
Hoe herstel ik pigmentvlekken? En kan ik kleine ogen vergroten zonder operatie? 19 prangende beautyvragen beantwoord
-
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
Het voetenwerk ziet er deze lente weer uit zoals begin de jaren 2000: superplat en een tikje truttig. Welkom terug aan de ballerina. Mét strikje, gesp of Swarovski-kristal, maar bovenal met te dunne zool, voetschimmels en spierproblemen. “Alles komt terug, maar sommige dingen toch beter niet”, zeggen podologen. -
Dankzij Beyoncé leeft de cowboylook meer dan ooit, hoe draag je die zelf? “De trend is nooit weggeweest”
Kunnen we ons voorbereiden op een zomer vol cowboyboots en yeehas? De cowboystijl verovert het straatbeeld. Sinds de release van Beyoncés nieuwste album is het aantal zoekopdrachten naar ‘cowboyhoed’ zelfs met 212,5 procent gestegen. Moderedacteur David Devriendt legt uit hoe je de trend toepast in je eigen kleerkast. -
HLN Shop
“Gekookt zijn ze vaak echt niet lekker”: Pascale Naessens verklapt hoe je groenten wél smakelijk op je bord krijgt
-
Van sprays tot sticks en poeders: zo werk je snel je uitgroei weg. “Dit kost je amper 10 euro”
-
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
PREMIUM
Onze redactrice betaalt 277,50 euro bij de bekendste BV-kapper. Wat krijgt ze daarvoor? “Is hij attent of is dit marketing?”
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer