REUTERS
Volledig scherm
© REUTERS

Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa klaagt passagier aan die met opzet vlucht mist

Lufthansa sleept een passagier voor de rechter in een principekwestie rond het bewust niet gebruiken van een deel van een vliegtuigticket. De Duitse luchtvaartmaatschappij wil dat er een einde komt aan de praktijk waarbij passagiers bewust vluchten met een tussenlanding boeken om dan het tweede deel van hun reis over te slaan.

8 reacties

  • Ronny Biesen

    5 jaar geleden
    Bij Lufthansa zou ik zeggen heeft de klant gelijk. Hun prijzen zijn enorm hoog. Frankfurt naar Detroit 5000 to 6000 Euro in business, met KLM of Delta voor de helft van de prijs.
  • Jef Heffens

    5 jaar geleden
    Al je een ticket koopt met voorwaarden dan is dat hetzelfde als een contract sluiten. Dit zijn duidelijk mensen die een contract sluiten en het dan niet nakomen. Het is dan ook logisch dat je voor de rechter moet komen.
  • Hans Plas

    5 jaar geleden
    @Joske K: dan begrijp jij niet hoe prijzen worden gemaakt in de luchtvaart. Afstand is niet alleen wat de prijs van een ticket bepaald.
  • Filip Vanlaeken

    5 jaar geleden
    Er is wel degelijk schade en dit soort charlatans maakt vliegen duurder voor iedereen, zonder te spreken over het ongemak en de extra kosten die hij berokkende aan medepassagiers.
  • Kenneth Schepmans

    5 jaar geleden
    De omgekeerde wereld!!! Maar maatschappijen mogen wel overboeken en dat hebt gij als klant pech als jij als laatste incheckt of geen frequent flyer card bezit met bepaalde status. Pffff