Nieuwe Gucci-schoenen zijn vuile afgetrapte sneakers... die 690 euro kosten
Heb je nog een paar vuile sneakers thuis liggen die je eigenlijk wou weggooien? Hou ze dan maar bij. Verschillende designermerken zoals Gucci, Maison Margiela en Golden Goose verkopen namelijk voorgemaakte vuile sneakers en vragen daar grof geld voor. Op sociale media kunnen mensen er in ieder geval niet over zwijgen.
Voor de vuile sneakers van Gucci betaal je € 690. De iconische Replica-sneakers van Maison Margiela, maar dan met verfspatten op, gaan over de toonbank voor € 470 en bij Golden Goose betaal je € 375 voor een paar afgetrapte basketters met zelfs een stuk ducttape rond. Vuile én peperdure sneakers zijn duidelijk in de mode, al is de trend nu ook weer niet nieuw. Golden Goose lanceerde in 2013 al een eerste paar versleten sneakers en ook toen was de commotie groot.
Nu ook Gucci mee op de kar springt met hun zogenaamde Screener trainers, is het opnieuw even het gespreksonderwerp van de dag. Niet verwonderlijk ook. Vorige week kondigde het internationale modeplatform Lyst nog aan dat het Italiaanse luxemerk wederom het meest geliefde merk ter wereld is. Alles wat het lanceert, zij het een racistische ‘blackface-sweater’ of een nieuwe campagne met Harry Styles als gezicht, wordt dan ook druk besproken. Zodus ook de vuile sneakers die ze aan de man brengen voor € 690.
“Waarom zou ik in godsnaam € 700 betalen voor een vuil paar sneakers?” reageert iemand op Twitter. “Binnenkort verkopen ze ‘imaginaire’ Gucci-sneakers en dan zullen er alsnog wel genoeg zotten rondlopen die er geld voor neertellen,” zegt iemand anders. “Fun fact: je kunt exact dezelfde propere trainers kopen voor € 300 minder en ze zelf vuil maken”, gaat het verder.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Hoe ‘train’ je je haar om minder snel vet te worden?
-
PREMIUM
Dermatoloog geeft concrete tips voor minder zichtbare poriën in je gezicht: “Het zuur lost de talg in de poriën op”
Roken, zonlicht, make-up, een vette huid, maar ook gewoon verouderen maken de poriën in je gezicht groter. Gevolg? Die hatelijke zwarte puntjes of mee-eters. Dermatologe Dagmar Ostijn geeft een overzicht van laagdrempelige crèmes en behandelingen waarmee je ze kan ‘wegsmeren’. “Maar overdrijf niet met deze producten. Als je huid te veel schilfert, verstop je opnieuw je poriën.” -
Een handige kit van 1,97 euro belooft je in één swipe de perfecte smokey eye: onze beautyredactrice doet de test
Een tool die je in één ‘swipe’ een perfecte smokey eye laat zetten: dat klinkt erg handig, maar ook... te mooi om waar te zijn? Onze beautyredactrice Sophie doet de test. De foto’s op de website doen dromen, de prijs van nog geen twee euro des te meer. Maar werkt het speciale borsteltje ook echt? -
-
PREMIUM
Spuitje zalmsperma of potje slakkenslijm? 6 bizarre nieuwe beautytrends: “Dit vermindert donkere kringen rond ogen”
-
Livios
Zo heb je geen last van ratten of muizen, op een verantwoorde manier: “Vergif is géén oplossing op lange termijn”
Leuven kampt al maanden met een serieuze muizenplaag. Herkenbaar? Zie jij ook regelmatig knaagdieren door je tuin rennen? Of is er geknaagd aan voedselverpakkingen in je kelder of tuinhuis? Bouwsite Livios vroeg aan Dirk Criel van Natuurpunt hoe je op een duurzame én diervriendelijke manier muizen en ratten weert – of hoe je voorkomt dat je er überhaupt ooit last van hebt. -
Independer
Mag je als huurder of eigenaar barbecueën op het terras van een appartementsgebouw?
Met de zomer in het vizier, verheug je je vast al op een gezellige barbecue op het terras van je appartement… tenminste, als een beperkende wetgeving geen roet in het eten strooit. Wat mag je als bewoner wel of niet op het terras van je flat? Independer.be pluist het uit. -
PREMIUM2
Nu zelfs coureurs, voetballers én acteurs er één dragen: zo werd het iconische ‘honkbaljasje’ weer hip
-
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
-
Een wondermooie vrouw, maar is ze echt? Bekend merk belooft nooit met AI te werken voor hun advertenties
Een Belgische vrouw op vijf zou vijf jaren van haar leven inruilen voor een perfect lijf en uiterlijk. Dat blijkt uit een onderzoek van Dove. En het grootste gevaar is nog op komst, waarschuwt het verzorgingsmerk. “Onderscheiden wat echte schoonheid is en wat door AI is gemaakt, zal moeilijker worden.” Het merk onderneemt nu stappen om die evolutie tegen te werken. -
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
In Zweden heeft farmaketen Apothek Hjärtat beslist om niet langer bepaalde verzorgingsproducten te verkopen aan skincarefans jonger dan 15 jaar. Want niet alle crèmes en serums zouden geschikt zijn voor een jonge huid. Moeten we binnenkort met onze identiteitskaart naar de apotheek? En welke producten zijn wél geschikt voor een jonge huid? -
Livios
Vermijd tot 20% rendementsverlies: zo reinig je je zonnepanelen (niet)
5 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerGoetghebeur Peter
De Waen Luc
Anthony Vandooren
Stephaan Van den Broeck
Stefan Vantstraat