Rihanna’s nieuw modemerk krijgt een naam
In januari tekende popster Rihanna (31) als eerste zwarte vrouw ooit een megadeal bij LVMH, het grootste luxeconglomeraat ter wereld. Deze week wordt een tipje van de sluier over de samenwerking opgelicht.
LVMH is het grootste luxeconglomeraat ter wereld. Moest de naam niet meteen een belletje doen rinkelen, dan doen de merken die onder het bedrijf vallen dat zéker wel. LVMH is verantwoordelijk voor luxepareltjes als Louis Vuitton, Christian Dior, Sephora, Givenchy en vele anderen. En binnenkort dus ook voor het modemerk van Rihanna. Het is sinds 1987 geleden dat het bedrijf een modemerk van nul zal opbouwen. Toen deden ze dat nog voor Christian Lacroix. Rihanna zat al samen met werknemers van onder andere Louis Vuitton aan tafel over het nieuwe concept.
Het Franse modehuis heeft grootste plannen met Rihanna. Ze zouden haar haar eigen modemerk willen geven en dat mag wat kosten. Het project kreeg voorlopig de naam ‘Project Loud’, vernoemd naar het vijfde album van de zangeres. Het vennootschap werd in 2017 in Parijs opgericht en kreeg in december een kapitaalinjectie van maar liefst 60 miljoen euro, daarvoor moest het project rondkomen met zo'n 37.000 euro volgens modewebsite Fashion Netwerk . Rihanna zal voor 49.99% aandeelhouder zijn.
Heel wat managers de LVMH-groep, die in het verleden actief waren bij merken zoals Christian Dior en Marc Jacobs, hebben ondertussen Project Loud al als werkgever aangeduid op LinkedIn. Er is zelfs al sprake van een CEO: Jean-Baptiste Voisin, die ook in de bestuursraad van LVMH zetelt.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
‘Scalp picking’ is het nieuwe ‘pimple popping’. Is dat wel een goed idee? “Mensen met psoriasis: opgelet”
-
Is het slecht voor je huid als je elke dag make-up draagt? Beautyexpert reageert: “We smeren massaal té veel”
Vandaag is het ‘No Make-up Day’, een dag die oproept om totaal onopgemaakt de deur uit te gaan. Haalt je huid voordelen uit een make-uploze dag? Moet je het vaker doen, als je frequent make-up draagt? Beautyredactrice Sophie verheldert: “Op make-uploze dagen kunnen je rimpels minder zichtbaar zijn.” -
PREMIUM2
Nu zelfs coureurs, voetballers én acteurs er één dragen: zo werd het iconische ‘honkbaljasje’ weer hip
Ook gezien hoe de stervoetballers van Manchester City er verplicht in rondliepen voor én na hun Champions League-match in Madrid? Terwijl eerder zelfs de coureurs van Visma-Lease a Bike er ietwat potsierlijk mee aan de start van de Ronde van Vlaanderen verschenen. Dat kan maar één ding betekenen: het honkbaljasje – of ‘varsity jacket’ – heeft het hoogtepunt van hipheid bereikt. Portret van een bewust opzichtig kledingstuk dat tot 1972 zelfs ‘verboden’ was voor vrouwen. -
-
Van kaaklijn om U tegen te zeggen tot ‘hunter eyes’: hoe onschuldig is ‘looksmaxxing’, de nieuwe online trend voor jongemannen?
-
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
In Zweden heeft farmaketen Apothek Hjärtat beslist om niet langer bepaalde verzorgingsproducten te verkopen aan skincarefans jonger dan 15 jaar. Want niet alle crèmes en serums zouden geschikt zijn voor een jonge huid. Moeten we binnenkort met onze identiteitskaart naar de apotheek? En welke producten zijn wél geschikt voor een jonge huid? -
Een handige kit van 1,97 euro belooft je in één swipe de perfecte smokey eye: onze beautyredactrice doet de test
Een tool die je in één ‘swipe’ een perfecte smokey eye laat zetten: dat klinkt erg handig, maar ook... te mooi om waar te zijn? Onze beautyredactrice Sophie doet de test. De foto’s op de website doen dromen, de prijs van nog geen twee euro des te meer. Maar werkt het speciale borsteltje ook echt? -
“Zodat onze kinderen niet hetzelfde moeten ervaren.” Wendy en Callie creëren slim product voor Belgen met krul- of kroeshaar
-
Mijnenergie
EnergyVision introduceert gratis zonnepanelen met goedkoper stroomcontract: een interessante formule?
-
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
Crocs en Pringles smelten samen in één schoen: waarom zijn we zo’n fan van ‘lelijke’ mode?
Goed nieuws voor alle fans van faux-fashion: vanaf vandaag kan je de limited-edition Crocs in samenwerking met chipsproducent Pringles in huis halen. Want het merk achter deze tuinsandaal weet: hoe gekker en opvallender de crocs, hoe beter. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij of schoeisel? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest.” -
Independer
De waarde van je inboedel fout ingeschat? Dan riskeer je een financiële aderlating bij brand of diefstal
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer