AFP
Volledig scherm
© AFP

Dior gaat opnieuw de feministische tour op in Parijs

Maria Grazia Chiuri, creatief directeur van Dior, trok tijdens Paris Fashion Week naar goede gewoonte weer de kaart van girlpower. Zo liet ze zich voor haar herfst/winter 2019-2020 collectie inspireren door de Teddy Girls, de vrouwelijke tegenhangers van de Teddy Boys - één van de eerste Engelse subculturen. Extravagant geklede dames die hun mannetje konden staan en zwarte leren jassen, jeans en losse rokken droegen. De feministische referenties zagen we ook terug in slogans op T-shirts zoals ‘Sisterhood is Powerful’ en ‘Sisterhood is Global’. Verwijzingen naar het werk van de Amerikaanse feministische dichter Robin Morgan.

3 reacties

  • Benny Deridder

    5 jaar geleden
    Wat een belediging voor de Teddy Boys !
  • Georgette Dilen

    5 jaar geleden
    Toch al mooier dan Dries Van Nooten!!
  • Mich Vanderhoydonck

    5 jaar geleden
    Belachelijk , de peperdure modehuizen stelen hun ideeën vaak bij hippies,gays,armen etc. Welke socioloog , psycholoog wil dit fenomeen onderzoeken ?