Illustratiebeeld
Volledig scherm
Illustratiebeeld © EPA

Vlaanderen op koers voor 5.000 publieke laadpunten tegen eind 2020, maar aantal elektrische wagens stijgt gezapig

Vlaanderen telde eind vorig jaar 3.047 publieke laadpunten voor elektrische wagens. Daarmee zit Vlaanderen op koers om de beloofde 5.000 publieke laadpunten tegen eind 2020 te halen. Dat blijkt uit het jaarrapport rond het Vlaamse actieplan Clean Power for Transport. Op het vlak van elektrische wagens zelf blijft er nog wel een kloof te overbruggen. Daar staat de teller voorlopig op 34.000, terwijl het doel tegen eind 2020 74.000 elektrische wagens is. 

8 reacties

  • Jan

    5 jaar geleden
    Men moet er aan denken de elektrische wagens met LI batterij niet toe te laten in ondergrondse parkings in gebouwen. De dag dat zo een wagen in brand gaat is een ramp voor de andere wagens en mensen in de parking en het gebouw. Wij hebben het nog niet gezien, maar dat komt. Denk aan de brand van de elektrische motor op het racecirquit in Frankrijk deze week.
  • Jo De vuyst

    5 jaar geleden
    wij kunnen dat soort wagen niet betalen met ons karig loon, dat is voor de rijken voorbehouden, ze krijgen er bovenop ook nog voorbehouden parkeerplaatsen dicht bij de ingang. De loosers mogen de, te dure benzine, en de marginale occasie autootjes blijven oprijden, daar vinden ze nog wel een extra belasting voor uit op termijn, zodat wij de elektrisch aangedreven elite kunnen blijven sponseren.
  • frank hannaert

    5 jaar geleden
    Jos Spriet-Dewaele, als je een tweedehands elektrische wagen zou willen kopen reken er maar direct de kost van een nieuwe batterij bij. Dit zal sowieso de eerste grote kost zijn bij een tweedehands
  • Coen Geurts

    5 jaar geleden
    En dan de hamvraag : wie gaat die elektriciteit produceren als we allemaal moeten opladen, en hoeveel gaat een laadbeurt kosten. Weer iets nieuws om taksen op te heffen ??
  • WAISME DAT

    5 jaar geleden
    Elektrische wagens zijn enkel goed voor zelfstandigen en vennootschappen. Niet omwille van ecologische redenen maar vooral omwille van fiscale redenen. Welke gewone werkmens kan zich een voertuig van 40.000 € of meer permitteren, wetende dat na een aantal jaren de waarde van het voertuig enorm daalt wegens defecte batterijen...