© Instagram Victoria’s Secret

Victoria’s Secret brengt opnieuw badmode uit

Opvallend bericht van Victoria’s Secret op Instagram: het brengt zijn badmode terug op de markt. Nochtans werd lijn die in 2016 nog geschrapt.

flb

Met een reeks foto’s op Instagram maakte Victoria’s Secret bekend dat het weer swimwear zal uitbrengen. Een duidelijke koerswijziging, zeker omdat het Amerikaanse bedrijf er in 2016 nog de stekker uittrok net omdat het zich meer wou gaan concentreren op de kern: lingerie. Nochtans was die collectie toen goed voor een groot deel van de omzet.

Het is dan ook in het kader daarvan dat die nieuwe move gezien moet worden. De cijfers van de lingeriefabrikant zitten al een tijdje in het slop. Zo daalde de fysieke verkoop het afgelopen kwartaal met zeven procent en de online verkoop met drie procent. In een poging om het tij te doen keren, besloot Victoria’s Secret ook al om in de VS vijftig winkels te sluiten.

Concurrentie

Volgens vakblad WWD is het opnieuw uitbrengen van de badpakkencollectie een poging om een deel van het marktaandeel terug te snoepen. Die verloor het bedrijf onder meer aan lingeriemerken als ThirdLove, Hara the Label en Rihanna’s Savage x Fenty die allen inzetten op meer diversiteit.

Ook zonnebrillen

De badmode is vanaf nu beschikbaar via de webshop van Victoria’s Secret. Er werd ook aangekondigd dat aan het aanbod nog onder meer hoedjes en zonnebrillen zullen worden toegevoegd.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer