Direct naar artikelinhoud

‘Who took my badjas’ is beste reclamespot

De tv-spot ‘Who took my badjas’ heeft de Gouden Welp gewonnen als beste Belgische reclamespot van 2010. De spot, die reclame maakte voor de digitale tv-diensten van Belgacom, werd gemaakt door het reclamebureau VVL BBDO. De spot volgt een man die op zoek gaat naar zijn badjas en daarbij filmsterren als Nicole Kidman, Dustin Hoffman en Robert de Niro aanspreekt in een grappig Engels-Nederlands taaltje. De spot was een groot succes en zorgde ervoor dat zinnetjes als “Sebiet no koffiekoeken for you eh” en “You know from nothing zeker?” een eigen leven gingen leiden. Het spotje is op YouTube ondertussen bijna 200.000 keer bekeken, terwijl de Facebookpagina 159.000 fans heeft.

De Belgacomspot haalde het van ‘Reverse’, een spot voor Car Pass van het reclamebureau Square. Mortierbrigade kreeg brons voor het ‘Benidorm Bastards’-spotje dat het maakte voor Humo. De Gouden Welp werd al voor de achttiende keer uitgereikt door Vepec, de Vereniging voor Promotie en Communicatie. (JDB)