Direct naar artikelinhoud

Bank van De Post wordt bpost bank

Bank van De Post krijgt een nieuwe naam: bpost bank. Met de naamsverandering wil de bank de veranderingen die ze de afgelopen jaren heeft doorgevoerd een gezicht geven.

Door bpost te integreren in de nieuwe naam, wordt ook de band met de aandeelhouder en het postkantorennetwerk in de verf gezet. Als logo werd gekozen voor een blauw vierkant met het nieuwe symbool van bpost.

"De naam weerspiegelt de modernisering, maar tegelijk blijven we ook trouw aan onze traditionele waarden", verklaart CEO David Moucheron. "Onze baseline blijft 'eenvoudig, zeker, en voor iedereen.'"

Bpost bank kon de voorbije jaren al sterk groeien en verjongen. Gemiddeld werd een groei van de activa met 6,5 procent per jaar gerealiseerd. In 2012 werd de 10 miljard euro aan beheerde activa overschreden. De bank telt 1,1 miljoen klanten. De helft zijn vijftigplussers, maar het aandeel -35-jarigen is wel het snelst groeiende segment. In klantenaantal is ze de nummer vijf op de Belgische markt.

Bpost bank heeft de voorbije jaren miljoenen euro's geïnvesteerd om een moderne en dynamische bank te worden. Zo is een platform voor pc-banking geïnstalleerd en krijgen klanten volgend jaar toegang tot een online spaarrekening. In 80 procent van de 670 postkantoren is een adviesruimte ingericht. "Als enige speler zijn we in elke gemeente aanwezig", zegt Moucheron.

De rebranding gebeurt gradueel en relatief goedkoop. "Het zal enkele honderdduizenden euro's kosten, we gaan niets weggooien van onze voorraad."