Direct naar artikelinhoud

Belg ontevreden over internetprovider

Belgische internetters zijn niet echt tevreden over hun internetleverancier. Volgens een enquête van Test-Aankoop hebben slechts twee internetproviders meer dan 50 procent erg tevreden klanten (EDPnet en Telenet). Numericable sluit de rij met slechts een derde tevreden klanten. De tarieven bij Telenet, Belgacom en Voo lokken terecht boze reacties uit van consumenten, zegt Test-Aankoop.De verbruikersorganisatie ondervroeg 2.200 internetgebruikers. Gemiddeld surfen de Belgen 14 uur per week, jongeren tussen 18 en 29 jaar tot 18 uur. Zes op de tien Belgen gaan dagelijks op het net, geeft de enquête aan. De meest voorkomende problemen met providers zijn een trage verbinding (51%), moeilijk te bereiken technische dienst of klantendienst (35%), vergeefse pogingen om een verbinding te realiseren (29%), internetverbinding die wegvalt (25%) en problemen met de facturatie (8%).