Direct naar artikelinhoud

Bpost gaat boodschappen aan huis bezorgen

Het Belgische postbedrijf bpost lanceert vanaf april 2012 testen voor de levering van boodschappen aan huis. Bpost hoopt hiermee strategisch voordeel te halen op toekomstige concurrenten, nu de markt van de post is vrijgemaakt. Woordvoerder Fred Lens koestert hoge verwachtingen: "Als de testrondes goed gaan, dan breiden we het project in 2013 uit. Hopelijk veroveren we zo geleidelijk aan de Belgische markt".

De thuisleveringdienst is van strategisch belang omdat de leveringen aan huis op termijn de daling van de brievenvolumes kunnen compenseren. Volgens woordvoerder Fred Lens speelt de nieuwe dienst in op het toenemende belang van e-commerce in onze samenleving. "E-commerce groeit enorm. Met deze test hopen we definitief mee te kunnen gaan in de online trend. Een thuisleveringdienst geeft ook antwoord op het verlangen van de klanten. Boodschappen zullen voor hen opgehaald en geleverd worden, waar en wanneer ze dit willen." Klanten stellen volgens Lens deze dienst op prijs. "Ze willen meer vrije tijd. Ze willen die niet spenderen aan winkelen. Wij spelen daar op in".

De testen zullen plaats vinden in Sint-Niklaas, Turnhout en Geraardsbergen. Bpost heeft daar reeds samenwerkingsakkoorden gesloten met enkele nationale en lokale partners. Daarover wil Lens pas in maart meer details prijsgeven. "Lens benadrukt dat niet alleen bpost maar ook de klant van voordelen zal genieten. Het project wil zowel jong als oud bereiken.