Direct naar artikelinhoud

'Unilever wil Becel en andere merken verkopen'

7 miljard euro is de waarde van de merken die Unilever zou willen verkopen.

Unilever wil naar verluidt voor bijna 7 miljard euro aan merken verkopen, onder meer margarinelabels Becel/Flora en Stork. Dat schrijven diverse Britse kranten. Grote investeerders als Bain Capital, CVC en Clayton Dubilier & Rice zouden biedingen aan het voorbereiden zijn.

Het nieuws komt er na de mislukte overnamepoging door het Amerikaanse Kraft Heinz. Sindsdien onderzoekt Unilever welke opties het heeft om sneller waarde te creëren voor zijn aandeelhouders dan nu het geval is. Kraft Heinz kwam vorige maand met een bod van omgerekend 134 miljard euro op het Brits-Nederlandse bedrijf. Hoewel het werd afgewezen en vervolgens ingetrokken, reageerden beleggers erg enthousiast. Unilever kondigde daarop aan al zijn opties tegen het licht te houden.

Bij Unilever willen ze voorlopig geen commentaar geven. De resultaten van het strategisch onderzoek worden naar verwachting volgende maand naar buiten gebracht. Zakenkrant Financial Times wist enkele dagen geleden al te melden dat Unilever agressiever in de kosten zou willen snijden.