Direct naar artikelinhoud

Menselijke kanonskogel op affiche Gentse Feesten

Het campagnebeeld voor de komende Gentse feesten wordt een toespeling op de circusattractie van de menselijke kanonskogel.

"Het beeld van 2013 moet de nieuwsgierigheid prikkelen, een vrolijke en uitgelaten sfeer scheppen en een zekere spanning bij de kijker ontsteken", aldus Marie-Anne Desiere van reclamebureau Modulo. Dat bureau uit Melle ontwikkelde voor het derde jaar op rij de affiche, na de egel met krulspelden (2011) en de cowgirl op de draak (2012).

"De toespeling op de circusattractie van de menselijke kanonskogel schept de sfeer van het circus dat naar de stad komt", vertelt Desiere. Het beeld heeft opvallende Gentse elementen. Zo kreeg het kanon (Dulle Griet) het uitzicht van het hoedje van het poppetje Pierke Pierlala. "De lont die de letters van de Gentse Feesten vormen, verwijst naar de Gentse strop. De aangestoken lont kan dan weer een verwijzing zijn naar het vuurwerk en de held in het kanon vertoont de vorm van een discobal, kenmerkend voor het grote aandeel muziek op de Gentse Feesten."

Het programma van de 170ste editie, van 20 tot 29 juli, wordt op 19 juni bekendgemaakt.