Direct naar artikelinhoud

'De Morgen' bereikt 402.000 lezers en surfers

De Morgen, het jongste nieuwsmerk in Vlaanderen, groeit als merk en bereikt nu 402.000 lezers en surfers. Dat blijkt uit de nieuwe CIM-cijfers.

Het is vooral de krant, op papier en in digitale vorm, die voor de sterkste toename in bereik zorgt. Die heeft op dit moment 261.000 lezers. De nieuwssite van De Morgen heeft een gemiddeld dagelijks bereik van 203.000 mensen. De cijfers slaan op de periode van juni 2016 tot mei 2017

HLN, eveneens van De Persgroep Publishing, mag zichzelf het grootste Nederlandstalige nieuwsmerk noemen met een bereik van 2.009.200 lezers en surfers. Ruim de helft daarvan (1.327.000 mensen) leest de papieren of digitale krant; de website heeft een bereik van 1.040.000 lezers.

De Persgroep behoudt ook haar leiderspositie op de magazinemarkt. Dag Allemaal blijft het grootste weekblad met 1.021.000 lezers.