Direct naar artikelinhoud
Video

Al miljoenen keren bekeken in paar uur tijd: deze kerstreclame tovert glimlach op je gezicht

Vaste prik naar het einde van het jaar toe: de kerstreclame van John Lewis en de juiste snaar die de Britse warenhuisketen telkens weer weet te raken. Deze keer speelt een aandoenlijke, maar vooral grappige boxer de hoofdrol. Het schattige filmpje is in een paar uur tijd al bijna 10 miljoen keer bekeken en honderdduizenden keren geliket.

Te zien is hoe Buster de boxer 's nachts toekijkt hoe dieren uit het bos zich uitleven op een gloednieuwe trampoline. Pas als het dochtertje van het gezin de volgende ochtend naar buiten mag om haar cadeau te bewonderen, haast Buster zich naar buiten en springt hij als een bezetene het speeltoestel op.

De kerstcommercials van het warenhuis zijn meestal tranentrekkers, maar deze wordt vooral geroemd om het humoristische aspect. Op sociale media wordt enthousiast gereageerd. "Voor het eerst dat ze ook een glimlach op mijn gezicht weten te toveren", klinkt het onder meer. "Het was een lastig jaar voor Groot-Brittannië, we wilden het deze keer plezant houden", laat het bedrijf weten. Al vinden sommigen het wel spijtig dat de kerstman zelf er nergens in te zien is.

In 2012 maakte de reclameafdeling het eerste feelgood kerstspotje. Toen speelden twee sneeuwpoppen de hoofdrol in het kerstavontuur en eindigde het kerstsprookje met de woorden: Give a little more love this Christmas. Het filmpje wist meteen vijf miljoen mensen te bereiken.

Het reclamespotje van 2013 gaat over een haas die zijn berenvriend een kerst wil geven om nooit meer te vergeten. Uiteindelijk gebeurt dat ook, vandaar dat de reclamemakers aflsuiten met de volgende woorden: 'Give someone a Christmas they'll never forget'.

In de kerstcommercial van 2014 heeft een jongetje een pinguïn als beste vriend, tot het winter wordt en de pinguïn steeds droeviger kijkt. De video wordt afgesloten met de volgende kerstgedachte: 'Give someone the Christmas they've been dreaming of'.

Vorig jaar leverden de reclamejongens een meesterwerkje af. Een meisje bestudeert vanuit haar huis de maan, waar ze (na veel inzoomen) een oudere man ziet zitten. De boodschap moge duidelijk zijn: 'show someone they're loved this Christmas'. Het filmpje werd intussen meer dan 25 miljoen keer bekeken.