Direct naar artikelinhoud

Ceci n'est pas un hotel

Is het een hotel? Een cultureel centrum? Een hang-out voor creatievelingen? Een tijdelijke pop-up? The Lovelace in München is het allemaal. Een monumentaal bankgebouw in het centrum van de stad doet sinds eind augustus (en nog tot 2019) dienst als 'hotel happening', een opwindend concept dat popcultuur en politiek, kunst en commerce, maatschappij en individu verenigt in 4.800 vierkante meter creativiteit. Dagelijks worden er events georganiseerd: lezingen, films, concerten, politieke discussies, pingpongtornooien, yoga, veganistische pop-updiners... En terwijl het hele gebouw van 's morgens tot 's avonds bruist, baden de dertig gloednieuwe kamers in rust en luxe (met dank aan dikke geluidwerende ramen en deuren). Kortom, een revolutionair hotelconcept dat München voorgoed zal veranderen.

Kamers vanaf 150 euro per nacht. Info: thelovelace.com

Uitwaaien op de Duitse Waddeneilanden

Geen betere plek om uit te waaien dan op de stranden van de Duitse Waddeneilanden. In de noordelijke deelstaten Sleeswijk-Holstein en Nedersaksen liggen vierentwintig eilanden, waarvan er veertien onbewoond zijn, in een sliert tegen het vasteland. Aan de Duitse Waddenkust vind je geen ononderbroken rij appartementsblokken en hoogbouw, wel ongerepte stranden, prachtige natuur en unieke vogelsoorten. In 2009 werd de Duitse Waddenzee uitgeroepen tot Unesco Werelderfgoed. De Belgische touroperator Rantour organiseert in oktober enkele vijfdaagse autocar-shorttrips naar de regio.

rantour.be

#vacationshaming

Een Amerikaanse trend waarvan we hartstochtelijk hopen dat hij niet naar Europa overwaait, is 'vacation shaming'. Vooral jongere werknemers - de millennials - voelen zich schuldig als ze op vakantie vertrekken. Volgens een recent rapport van reisverzekeraar Allianz Global Assistance voelt een kwart van alle jongere werknemers zich nerveus wanneer ze vakantiedagen moeten aanvragen. Bijna de helft zou zelfs niet alle vakantiedagen durven opnemen, uit angst om scheef te worden bekeken door bazen en collega's.

Een stukje Canada op je rug

Het outdoormerk TruBlue is in Canada al langer een vaste waarde, maar het heeft nu zijn zinnen gezet op de verovering van de Benelux. En TruBlue doet dat met een reeks canvas rugzakken die niet alleen stevig en comfortabel zijn, maar ook nog eens een fashion statement maken. Het gaat trouwens hard voor rugzakken uit Canada, lees ook het verhaal van Herschel op p. 29.

49,99 euro, trublue1987.com