Pietenpact in de koelkast: Plopsaland maakt reclame met échte zwarte pieten

© Plopsaland

Het Pietenpact zit alweer in de koelkast tot na 6 december, en dat is er al meteen aan te zien. De Plopsa-parken maken dinsdag reclame met een heleboel échte Zwarte Pieten, terwijl in het pact was afgesproken om enkel nog roetpieten te gebruiken. “Het is vooral belangrijk dat we voor de kinderen geloofwaardig blijven”, klinkt het bij het pretpark.

jdb

Hoewel ook Studio 100 - het moederbedrijf van de Plopsa-parken - Het Pietenpact ondertekend had, besloot het pretpark om toch een foto met échte Zwarte Pieten uit te sturen. “We hebben nooit getwijfeld om een andere foto in de uitnodiging te zetten”, klinkt het bij woordvoerder Jolien De Tender.

“Er heerst momenteel nogal veel besluiteloosheid over welke kleur de Pieten nu precies moeten hebben. Daarom is het voor ons vooral belangrijk dat het allemaal geloofwaardig blijft voor de kinderen”, aldus De Tender. “We wachten voorlopig af hoe de hele discussie zal evolueren.”

Het Pietenpact, dat komaf wil maken met het klassieke beeld van Zwarte Piet, deed de voorbije dagen heel veel stof opwaaien. Omdat de discussie zodanig oververhit raakte, besloot de initiatiefnemer maandagavond om even een afkoelingsperiodein te voeren tot na de sinterklaasperiode.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen