Direct naar artikelinhoud

Nieuwe hoofdredactie voor maandblad 'Ché'

Het maandblad Ché krijgt twee nieuwe hoofdredacteurs. Voortaan zetten fotograaf Jelle Vermeersch en journalist Jonas Heyerick, die ook het wielerblad Bahamontes maken, de lijnen uit bij het mannenblad. Ché, een blad van het ondertussen ter ziele gegane Think Media, werd begin deze maand aan uitgeverij Cascade verkocht. Het blad, waarvan maandelijks 15.582 exemplaren worden verkocht, zit al jaren in zwaar weer en dus wil de nieuwe eigenaar Ché een nieuw elan geven.

Het duo stampte goed twee jaar geleden, samen met een team verstokte wielerfans, Bahamontes uit de grond, een wielerblad dat het moet hebben van mooie verhalen, scherpe pennen en goede fotografen. Het blad maakte op korte tijd naam en ook de cijfers zitten in de lift. Cascade wil dat kunstje nu ook met Ché herhalen.

Begin volgend jaar ligt de vernieuwde Ché voor het eerst in de winkelrekken. Hoe die eruit zal zien en wat er te lezen zal vallen, wordt de komende weken en maanden bepaald. "We proberen er iets moois van te maken", reageert Vermeersch. Makkelijk wordt dat niet in een magazinemarkt die zowel qua lezers als qua advertentie-inkomsten zwaar onder druk staat. "Om het in Miss België-jargon te zeggen: het is een geweldige uitdaging", laat Heyerick weten.