Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts achter het stuur.
Volledig scherm
PREMIUM
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts achter het stuur. © Steven Richardson

Ben Weyts op terugkeerles: slaagt de minister van Mobiliteit wel voor zijn eigen rijcursus?

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) verplicht bestuurders met een vers rijbewijs om een dik half jaar later terug te keren voor een cursus? Zozo. Dat hij het maar eens aan den lijve ondervindt, dachten we. We stopten de heer Weyts achter het stuur voor een ‘terugkeermoment’. De minister amuseerde zich. En wist na afloop: “Dit is precies wat ik wilde.”

31 reacties

  • Pascha Van Rossem

    5 jaar geleden
    Wat ik wel een goed initiatief zou vinden is dat men de kans zou hebben om op vrijwillige basis een avondje opfrissingscursus te kunnen volgen om de laatste gewijzigde verkeersregeltjes bij te schaven. Nu rijden er bestuurders op de weg die zeker niet mee zijn met de laatste wegcode.
  • Jef Lois

    5 jaar geleden
    Pol van de velde, beste man ben naar Groningen gereden op een biljard van een snelweg met min 3 vakken soms zelf 4 tegen 130 geen enkel file gehad, in Duitsland zoals al vernoemd ben je op vele plaatsen vrij en als jij overal tegen 50 wil rijden doe dat dan maar laat anderen gerust. 2. Waarom als je als leerling slaagt op je praktijk examen 6 maand later terug en terug betalen? Of wel slaag je en laat men je gerust of je bent er niet ddor en doet opnieuw examen maar nar Weyts wil ons pesten.
  • Werner Van der Kelen

    5 jaar geleden
    pol van de velde:, misschien weet je niet dat de snelheid in Duitsland op de autobahn vrij is, daar kan je veel harder rijden dan 130 km/uur, en Duitsland is nog altijd een Europees land nietwaar
  • Paul van de velde

    5 jaar geleden
    Hij kan er misschien eens aan denken om auto's die 250km en meer rijden te verbieden op straat te rijden. Als de max. snelheid 130km/h is op alle Europese wegen, waarom moeten er dan nog bolides gemaakt worden die meer dan 140km/h halen?
  • Pierre Jacobs

    5 jaar geleden
    Als morgen de ovrgrote meerderheid van de gediplomeerde chauffeurs gebuist zijn voor het hedendaags examen, is er dan een probleem met de kennis van de chauffeurs of met het examen ?