Direct naar artikelinhoud

BOIC in zee met Golazo voor promotie van Spelen

Het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) wil de Olympische Spelen meer doen leven bij de Belgen. Gisteren maakte het de samenwerking bekend met Golazo Sports - het toonaangevende sportmarketingbureau van Bob Verbeeck dat onder meer atlete Kim Cijsters vertegenwoordigt. Het partnerschap loopt voor de Spelen van Londen tot en met de Spelen van Rio in 2016.

Golazo mag onder meer zijn expertise in sportmarketing gebruiken om samen met het BOIC de portretrechten van olympische atleten te beheren en enkele olympische evenementen op touw zetten. Die moeten de Olympische Spelen aantrekkelijker maken voor bedrijven en publiek. “Concreet kan ik nu al zeggen dat we op 27 juli dit jaar - precies één jaar voor de start van de Spelen in Londen - een symbolisch massa-evenement aan de kust zullen organiseren”, aldus Verbeeck, ceo van Golazo. "Maar onze projecten zullen heel gevarieerd zijn. Zo kunnen we ook exhibities in sporttakken plannen - zoals we in het tennis met ‘Kim versus Justine’ deden -, olympische sportploegen voorstellen of initiatieven nemen om olympische sponsors in de kijker te zetten. De nadruk ligt wel steeds op sportbeleid.”

Golazo beheert nu al de portretrechten van atleten die onder contract bij het managementbureau liggen, zoals Clijsters, turnster Aagje Vanwalleghem, zeilster Evi Van Acker of de met atletiek gestopte Tia Hellebaut. Voor Londen 2012 en Rio 2016 zal Golazo de beeltenis en het imago van alle Olympische atleten - dus ook bijvoorbeeld de Borléebroers - voor marketingdoelen kunnen gebruiken, voor zover ze verband houden met de Spelen. Het BOIC hoopt ook dat Golazo bijkomende financiële middelen vindt voor het Belgische olympisch team.

Meer uitstraling

Piet Moons, marketingdirecteur van het BOIC is in zijn nopjes met het akkoord. “Met Golazo zal het olympische merk meer uitstraling krijgen bij het publiek en de bedrijven.” Verbeeck vindt dat er niets hoger is in de sport dan de Olympische Spelen: “We gaan de mensen zo goed mogelijk opwarmen voor de start ervan.”