Direct naar artikelinhoud

Meer inzicht. Meer zalm. Meer Kuurne!

Bij de nieuwe imagocampagne van De Morgen is een spijtige, maar noodzakelijke bekentenis op zijn plaats. Ons nieuwe logo blijkt namelijk hetzelfde als dat van de gemeente Kuurne.

U hebt ondertussen kennisgemaakt met ons nieuwe logo, en u gaat er wellicht vanuit dat wij met die dikke rode pijl naar links onze zogenaamde zalmattitude nog eens in de verf willen zetten - wij zwemmen tegen de stroom in, u kent dat verhaal ondertussen.

De eerlijkheid gebiedt ons evenwel om toe te geven dat de waarheid iets anders in elkaar zit. Velen zagen op Twitter vanmorgen de controverse meteen voorbijkomen, en ook deredactie.be vestigde er al de aandacht op: ons nieuwe logo is hetzelfde als dat van de gemeente Kuurne. Burgemeester Francis Benoit vraagt zich dan ook af of een vergoeding niet op zijn plaats is.

Laat deze bekentenis onze vergoeding zijn. Mijnheer Benoit heeft volkomen gelijk: dat logo is inderdaad regelrecht plagiaat. Dat zit zo: aan onze nieuwe imagocampagne ging een diepe, intensieve researchfase vooraf. Maandenlang hebben wij alle Vlaamse gemeenten grondig onder de loep gelegd. Alles passeerde de revue: de kwaliteit van het beleid, de inborst van de inwoners, het charisma van de burgemeester - en natuurlijk: de kwaliteit van het logo.

Dat onderzoek leverde één duidelijke winnaar op. Het Kuurne van Francis Benoit. De redactie van De Morgen staat als één man achter deze dijk van een burgemeester, zijn fraaie gemeente en haar sympathieke inwoners. Het nieuwe logo wil maar één ding: onze liefde voor Kuurne veruitwendigen en duurzaam verankeren. Wij sporen alle De Morgen-abonnees dan ook aan om zo spoedig mogelijk een citytrip naar Kuurne in te plannen, zoals wij alle inwoners van Kuurne meer dan ooit een abonnement op De Morgen kunnen aanbevelen.