Direct naar artikelinhoud

Special effects

Lippen zo mat als zouden ze het licht absorberen, reflecterend metallic, zo glossy dat geen hoogglans eraan tippen kan of in een camaieu van rood. Welke tint je ook kiest, special effects in overvloed.

PARFUM

Geurarcheologie

Het Franse merk Cire Trudon is vooral bekend van hun geurkaarsen. Onder meer Marie-Antoinette en Napoleon Bonaparte brandden ze ook. Nu komt het huis met iets nieuws: parfum. Hun vijf unisex geuren zijn, net zoals hun kaarsen, geïnspireerd op historische feiten. Zo verwijst 'Revolution' naar de geur van rook en buskruit die tijdens Franse revolutie in de Parijse straten hing. 'Olim' knipoogt dan weer naar de 13de-eeuwse koning Lodewijk IX die in Frankrijk het feodale systeem verving door een koninkrijk. Of hoe parfum een (patriottistische) geschiedenisles wordt.

185 euro voor 100ml, trudon.com /perfumes

Makkelijk onderweg

Waso is een nieuwe skincarelijn van het Japanse Shiseido. De naam komt van Wasoshuku, een culinaire Japanse filosofie die respect voor de ingrediënten dicteert. De reeks waarin elk product een basisingrediënt zoals tofu en kurkuma heeft, focust op jongeren. En die zijn graag on the go: de flacon van deze slimme dagcrème (hij past zich aan je huidskleur aan) is zo ontworpen dat het dopje tijdens gebruik aan je vinger (en anders in je badkamer) kan hangen.

Waso Color-Smart Dagcème met SPF30 van Shiseido, 44 euro