Shutterstock
Volledig scherm
© Shutterstock

Waarom je brandstoftank altijd voor een kwart gevuld moet zijn

Doorrijden tot de laatste druppel brandstof in zicht is, blijkt geen goed idee. Niet alleen vanwege het gevaar dat je ergens strandt, maar vooral omdat het slecht is voor je motor.

81 reacties

  • Edwin Smits

    5 jaar geleden
    Moderne diesels kun je als je ze leeg rijd niet altijd met doorstarten weer aan de praat krijgen, de hogedrukpmp is een uiterst modern en precisie onderdeel wat onherroepelijk kapot gaat als deze te weinig brandstof krijgt toegevoerd, daarom moeten bij diverse merken bij het vervangen van het brandstoffilter, via de obd de brandstofopvoerpomp worden aangestuurd om te ontluchten, waar lucht zit zit immers geen brandstof wat voor de smering zorgt.
  • henk casaert

    5 jaar geleden
    Ik kijk naar de prijs, stijgen is de dag ervoor tanken als het daalt als het mogelijk is 1 of 2 dagen wachten. Is het maar 30 of 40 euro op een jaar tis beter dan niets.
  • Frederik Boogaerts

    5 jaar geleden
    Ik treed Jef Louis bij ikzelf heb bedeling van brandstof gedaan en dat ze de additieven erbij doen na lading vrachtwagen is NIET waar alle brandstof is dezelfde!
  • Anoniem

    5 jaar geleden
    @andy de vuyst,met Uw wagen zal dit inderdaad nog gaan ,het artikel is meer bedoeld om de nieuwe generatie wagens best niet leeg te rijden,niet zozeer het bezinksel is een probleem ,maar soort en manier v d pompen die men gebruikt vandaag en ook rekening houdend dat moderne wagens ook wel brandstoftanks hebben die in twee opgedeeld zijn waar er een tank onder de achterbank ligt maar twee stuks ,links eentje ,rechts eentje en bij die is pompsysteem een beetje anders
  • andy de vuyst

    5 jaar geleden
    Wat een onzin. Mijn 31jaar oude golf heb ik 3x leeggereden dat die stil viel. 30sec doorstarten en die loopt weer hoor. En als je telkens de tank leegrijd, is er geen vuil die onderaan de tank zit