Het draagvlak voor een eengemaakte Brusselse politiezone en de invoering van een slimme kilometerheffing is vrij groot bij de Brusselse politici, dat blijkt uit het kopstukkendebat dat donderdag werd georganiseerd door ondernemersorganisaties Unizo en UCM. Mobiliteit was thema nummer één. Bij Unizo en UCM zijn ze gewonnen voor een slimme kilometerheffing die de bestaande verkeersbelasting […] Het bericht Verkiezingen19 – Draagvlak voor één politiezone en kilometerheffing is groot bij Brusselse kopstukken verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil de kilometerheffing “niet door de strot van de Vlaming rammen” zolang er geen draagvlak voor is. N-VA probeert zo het explosieve thema te bevriezen tot na 26 mei. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft donderdag een akkoord bekendgemaakt over een stadstol. Hoe zou de kilometerheffing werken? [naar artikel]
Een doorzichtige poging van N-VA om de federale regeringspartijen kleur te laten bekennen over de Brusselse kilometerheffing, komt als een boomerang terug. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil dan toch geen kilometerheffing invoeren, een systeem waarbij autobestuurders een belasting betalen per gereden kilometer. Dat zegt hij in "Terzake". "Ik stel vast dat hiervoor geen politiek draagvlak bestaat, ook niet bij de bevolking." [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) begraaft de slimme kilometerheffing. Voor de camera’s van VTM komt hij met een nieuw idee op de proppen. “Waar we de afgelopen jaren hebben geïnvesteerd in infrastructuur zijn de files een beetje gedaald”, zegt hij. “Het is duidelijk dat er geen draagvlak meer is voor de kilometerheffing. We gaan die niet door de strot van de mensen rammen.” [naar artikel]
Rekeningrijden in Brussel komt er deze legislatuur dan toch allicht niet, geeft minister-president Rudi Vervoort (PS) aan. Een draagvlak creëren bij de bevolking en de andere gewesten blijkt te moeilijk. [naar artikel]
"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]
"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]
Touring ziet een ‘superslimme kilometerheffing’ als een van de mogelijke maatregelen voor de oplossing van het fileprobleem, maar vindt wel dat de totale factuur van de automobilist niet verder mag oplopen door die heffing. De mobiliteitsorganisatie pleit ook voor sociale correcties en roept de politici op om werk te maken van een groter draagvlak voor de kilometerheffing. [naar artikel]
“Extreme scenario’s zijn naar voor geschoven. De bevolking is bang gemaakt. Het komt er niet, tenzij er een draagvlak zou zijn.” In enkele zinnen veegde Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) de slimme kilometerheffing gisteravond in de televisiestudio’s van tafel. [naar artikel]
"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]
"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) veegde de slimme kilometerheffing voor auto’s gisterenavond helemaal van tafel. Volgens Weyts is er “geen draagvlak” meer voor de maatregel en is de bevolking “bang gemaakt”. Nochtans heeft minister Weyts zich jarenlang uitgesproken als een voorstander van zo’n kilometerheffing voor auto’s in de strijd tegen de files. Ze staat ook in het klimaatbeleidsplan dat de Vlaamse regering heeft goedgekeurd. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) lijkt de slimme kilometerheffing voor personenwagens helemaal te begraven. Volgens de N-VA-minister is het 'debat vergiftigd', is er geen 'draagvlak' meer voor de maatregel en is de bevolking 'bang gemaakt'. [naar artikel]
Er wordt erg afwijzend gereageerd aan Vlaamse en Waalse kant op de Brusselse plannen om vanaf 2022 te starten met een stadstol en slimme kilometerheffing. Brussels minister van Begroting Sven Gatz (Open Vld) wil het overleg alle kansen geven. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een akkoord over de invoering van een kilometerheffing. [naar artikel]
Wie Brussel binnenrijdt moet over afzienbare tijd een kilometerheffing betalen. Dat heeft de Brusselse regering aangekondigd op een persconferentie. De nieuwe heffing past binnen een hervorming van de Brusselse verkeersfiscaliteit en heet SmartMove. De Brusselse regering heeft het plan al goedgekeurd en wil nu met de andere gewesten overleggen. [naar artikel]
De Brusselse kilometerheffing voor auto’s zal er deze legislatuur niet meer komen. Bij Open VLD, die zowel in de Brusselse als in de Vlaamse regering vertegenwoordigd is, moet de schatkist van Brussels minister van Financiën Sven Gatz het afleggen tegen de portemonnee van de Vlaamse pendelaar. In Wallonië klinkt het “non” zelfs nog iets feller. [naar artikel]
Een jaarlijkse bijeenkomst van kopstukken van rechts-conservatieve politici uit verschillende Europese landen die normaal gezien dinsdag en woensdag had moeten plaatsvinden in de Brusselse gemeente Etterbeek, is geannuleerd. Dat hebben burgemeester Vincent De Wolf en de lokale politiezone maandag bevestigd aan persbureau Belga. [naar artikel]
“Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing.” Dat zei Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens (CD&V) vandaag in De Ochtend op Radio 1. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft zich jarenlang uitgesproken als een voorstander van een slimme kilometerheffing voor personenwagens. […] Het bericht “Draagvlak kilometerheffing is ten onder gegaan met gebiedsdekkende heffing” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Moslimexecutieve is het niet eens met het verbod op onverdoofd slachten, maar hoe groot is het draagvlak van die instelling? Vertegenwoordigt de Moslimexecutieve alle Belgische moslims en wat doet die organisatie eigenlijk? [naar artikel]
08:29 De Brusselse mobiliteisminister lanceert een voorstel om samen met Vlaanderen een afgeslankte versie van de kilometerheffing in te voeren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.