Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

Reizigers steeds minder tevreden over De Lijn, vooral stiptheid is een pijnpunt

02/05/2019 - 08:10
"De tevredenheid over vervoersmaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Lijn zelf heeft laten uitvoeren en dat in De Tijd staat. De tevredenheid bij De Lijn is al drie jaar op rij aan het dalen. Reizigers klagen vooral over de stiptheid van de bussen en trams."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Tevredenheid reizigers over De Lijn nadert dieptepunt: stiptheid blijft grootste pijnpunt (20/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, zo blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]


2. Reizigers almaar minder tevreden over De Lijn (15/02/2023 - De Tijd)

22:04 De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij a... [naar artikel]


3. Vier op de tien tevreden over stiptheid De Lijn (26/02/2019 - De Tijd)

18:41 Amper 40 procent van de reizigers van De Lijn is tevreden over de stiptheid van de bussen en de trams. [naar artikel]


4. Reizigers De Lijn minder tevreden over stiptheid (05/04/2019 - De Morgen)

Minder stipte bussen en de prijs van een ticket doen gebruikers van De Lijn morren. Dat blijkt uit de nieuwe tevredenheidsenquête. [naar artikel]


5. Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt (02/05/2019 - Metro)

Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van 2018, waarover De Tijd vandaag bericht. De tevredenheid ligt nog lager dan in 2017, toen 64 procent van de reizigers de Vlaamse vervoersmaatschappij een positieve beoordeling gaf. In 2016 toonde 71 […] Het bericht Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


6. Zo tevreden zijn reizigers over De Lijn (29/03/2017 - Het Belang van Limburg)

Zeven op de tien reizigers zijn tevreden over De Lijn. Ze zijn het meest te spreken over de trajecten en de chauffeurs, terwijl stiptheid een aandachtspunt is. Dat blijkt uit een online-enquête van studiebureau GfK Belgium over heel 2016 bij bijna 4.600 gebruikers van de vervoersmaatschappij. [naar artikel]


7. Tevredenheid van reizigers over De Lijn nadert dieptepunt (20/03/2024 - Het Belang van Limburg)

De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, blijkt uit metingen in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken. [naar artikel]


8. Zeven op de tien reizigers tevreden over De Lijn (29/03/2017 - Gazet van Antwerpen)

Zeven op de tien reizigers zijn tevreden over De Lijn. Ze zijn het meest te spreken over de trajecten en de chauffeurs, terwijl stiptheid een aandachtspunt is. Dat blijkt uit een online-enquête van studiebureau GfK Belgium over heel 2016 bij bijna 4.600 gebruikers van de vervoersmaatschappij. [naar artikel]


9. Reizigers voor het eerst in vijf jaar meer tevreden over De Lijn (17/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheidscijfers van De Lijn zijn voor het eerst sinds 2017 gestegen. Dat melden het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) en De Lijn vandaag. Twee derde van de bevraagden geeft De Lijn een tevredenheidsscore van minstens 7 op 10. Vooral over stiptheid en de reisinformatie is de tevredenheid gestegen. [naar artikel]


10. Tevredenheid over De Lijn daalt weer: reizigers klagen over stiptheid en zijn misnoegd over prijzen (15/02/2023 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij aanrekent. Dat blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]


11. Reiziger nooit zo ontevreden over De Lijn: “Dat ligt aan de verkeersdrukte” (02/05/2019 - Gazet van Antwerpen)

Nooit eerder waren reizigers zo weinig tevreden over De Lijn. 62% van de bevraagde reizigers geeft de Vlaamse vervoersmaatschappij een algemene score van minstens 7 op 10 en dat is de laagste score ooit. De grootste frustratie is de stiptheid van de trams en bussen. “We maken een lijst op van alle zwarte punten in het verkeer en geven die door aan de lokale besturen”, reageert De Lijn. [naar artikel]


12. Station Noorderkempen heeft 50% meer reizigers(maar stiptheid blijft ondermaats) (16/01/2019 - Gazet van Antwerpen)

230.000 reizigers maken gebruik van het station Noorderkempen: een stijging met meer dan 50% sinds de tweede helft van 2016. Volksvertegenwoordiger Jef Van den Bergh (CD&V) spreekt van “een succes”, maar de stiptheid van de treinen blijft tegelijk een pijnpunt. [naar artikel]


13. Opnieuw slecht rapport voor De Lijn: steeds minder mensen tevreden (02/05/2019 - Het Laatste Nieuws)

Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van... [naar artikel]


14. De vijf werven van De Lijn (31/05/2017 - De Tijd)

01:03 11,1 miljoen minder reizigers en een stiptheid van amper 55 procent. Bij de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn is nog werk aan de winkel. In 2020 komt de liberalisering eraan. [naar artikel]


15. Nu al recordaantal klachten over stiptheid bij De Lijn: “Er moeten serieuze alarmbellen gaan rinkelen” (17/10/2019 - Het Laatste Nieuws)

Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de... [naar artikel]


16. Tevredenheid treinreizigers hoogst sinds 2015 (05/07/2019 - Metro)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers […] Het bericht Tevredenheid treinreizigers hoogst sinds 2015 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


17. NMBS slaat mea culpa: "De stiptheid van onze treinen is ondermaats" (27/11/2018 - VRT NWS)

De tevredenheid bij de reizigers van de NMBS zit op een historisch dieptepunt. Dat blijkt uit een eigen meting van de NMBS, die in De Tijd staat. Bijna 61 procent van de klanten is tevreden, in het vorige onderzoek was dat nog 65 procent. Vooral de stiptheid van de treinen en de prijzen scoren slecht. [naar artikel]


18. Klachten over De Lijn weer op precoronapeil, aantal passagiers nog niet (30/05/2023 - De Tijd)

18:12 De Lijn kampt met een teruglopende stiptheid en een groot aantal geschrapte ritten. Hoewel er nog altijd bijna 30 procent minder reizigers zijn, klagen die wel evenveel als voor de uitbraak van corona... [naar artikel]


19. Moeten wachten op de bus duwt tevredenheid reizigers tot dieptepunt   (26/04/2018 - VRT NWS)

Tram- en busreizigers zijn nog nooit zo ontevreden geweest over de dienstverlening van De Lijn. Dat blijkt uit een bevraging van de vervoersmaatschappij zelf. Reizigers zijn vooral ontevreden over de stiptheid want meer dan de helft van de trams en bussen reed vorig jaar met vertraging.  [naar artikel]


20. Kesteloot: herstructurering bij De Lijn zal reizigers ten goede komen (08/02/2018 - VRT NWS)

Openbaarvervoersmaatschappij De Lijn krijgt een nieuwe interne structuur met minder managers en minder bedienden. De raad van bestuur van De Lijn heeft de herstructurering goedgekeurd. De vakbonden bij De Lijn zijn ontstemd en willen volgende week staken. Maar voor de reizigers is de herstructering positief. Dat zei directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot in De Ochtend op Radio 1. [naar artikel]


21. Nu al recordaantal klachten over stiptheid bij De Lijn (17/10/2019 - Het Nieuwsblad)

Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de 14.000 klachten vorig jaar. In dezelfde periode werden er 151.760 ritten afgeschaft, tegenover 200.000 afgeschafte ritten in heel 2018. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) donderdag in het Vlaams Parlement geantwoord op vragen van Els Robeyns (SP.A) en Jos D’Haese (PVDA). [naar artikel]


22. Treinreizigers kunnen stiptheid eigen traject opvolgen (09/07/2020 - Het Laatste Nieuws)

Spoorwegmaatschappij NMBS heeft een nieuw instrument ontwikkeld om de stiptheid van de treinen op te volgen. Reizigers kunnen voortaan de stiptheid... [naar artikel]


23. Nooit ergerden reizigers zich meer aan de NMBS. Daar kunnen deze pendelaars over meepraten (27/11/2018 - Het Nieuwsblad)

Een historisch dieptepunt: amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit een onderzoek dat het spoorbedrijf zelf uitvoerde bij 4.400 reizigers. Vooral de tevredenheid over de stiptheid ligt laag. Maar dat is zeker niet de enige frustratie. Wij peilden bij enkele bekende pendelaars naar hun grootste ergernissen op het spoor. [naar artikel]


24. Maandelijks rapport over stiptheid? Onmogelijk, zegt De Lijn (28/01/2019 - De Standaard)

CD&V wil dat De Lijn, naar het voorbeeld van de NMBS, elke maand communiceert over de stiptheid, in plaats van jaarlijks. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!