De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, zo blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]
22:04 De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij a... [naar artikel]
18:41 Amper 40 procent van de reizigers van De Lijn is tevreden over de stiptheid van de bussen en de trams. [naar artikel]
Minder stipte bussen en de prijs van een ticket doen gebruikers van De Lijn morren. Dat blijkt uit de nieuwe tevredenheidsenquête. [naar artikel]
Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van 2018, waarover De Tijd vandaag bericht. De tevredenheid ligt nog lager dan in 2017, toen 64 procent van de reizigers de Vlaamse vervoersmaatschappij een positieve beoordeling gaf. In 2016 toonde 71 […] Het bericht Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Zeven op de tien reizigers zijn tevreden over De Lijn. Ze zijn het meest te spreken over de trajecten en de chauffeurs, terwijl stiptheid een aandachtspunt is. Dat blijkt uit een online-enquête van studiebureau GfK Belgium over heel 2016 bij bijna 4.600 gebruikers van de vervoersmaatschappij. [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, blijkt uit metingen in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken. [naar artikel]
Zeven op de tien reizigers zijn tevreden over De Lijn. Ze zijn het meest te spreken over de trajecten en de chauffeurs, terwijl stiptheid een aandachtspunt is. Dat blijkt uit een online-enquête van studiebureau GfK Belgium over heel 2016 bij bijna 4.600 gebruikers van de vervoersmaatschappij. [naar artikel]
De tevredenheidscijfers van De Lijn zijn voor het eerst sinds 2017 gestegen. Dat melden het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) en De Lijn vandaag. Twee derde van de bevraagden geeft De Lijn een tevredenheidsscore van minstens 7 op 10. Vooral over stiptheid en de reisinformatie is de tevredenheid gestegen. [naar artikel]
De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij aanrekent. Dat blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]
Nooit eerder waren reizigers zo weinig tevreden over De Lijn. 62% van de bevraagde reizigers geeft de Vlaamse vervoersmaatschappij een algemene score van minstens 7 op 10 en dat is de laagste score ooit. De grootste frustratie is de stiptheid van de trams en bussen. “We maken een lijst op van alle zwarte punten in het verkeer en geven die door aan de lokale besturen”, reageert De Lijn. [naar artikel]
230.000 reizigers maken gebruik van het station Noorderkempen: een stijging met meer dan 50% sinds de tweede helft van 2016. Volksvertegenwoordiger Jef Van den Bergh (CD&V) spreekt van “een succes”, maar de stiptheid van de treinen blijft tegelijk een pijnpunt. [naar artikel]
Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van... [naar artikel]
01:03 11,1 miljoen minder reizigers en een stiptheid van amper 55 procent. Bij de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn is nog werk aan de winkel. In 2020 komt de liberalisering eraan. [naar artikel]
Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de... [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers […] Het bericht Tevredenheid treinreizigers hoogst sinds 2015 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De tevredenheid bij de reizigers van de NMBS zit op een historisch dieptepunt. Dat blijkt uit een eigen meting van de NMBS, die in De Tijd staat. Bijna 61 procent van de klanten is tevreden, in het vorige onderzoek was dat nog 65 procent. Vooral de stiptheid van de treinen en de prijzen scoren slecht. [naar artikel]
18:12 De Lijn kampt met een teruglopende stiptheid en een groot aantal geschrapte ritten. Hoewel er nog altijd bijna 30 procent minder reizigers zijn, klagen die wel evenveel als voor de uitbraak van corona... [naar artikel]
Tram- en busreizigers zijn nog nooit zo ontevreden geweest over de dienstverlening van De Lijn. Dat blijkt uit een bevraging van de vervoersmaatschappij zelf. Reizigers zijn vooral ontevreden over de stiptheid want meer dan de helft van de trams en bussen reed vorig jaar met vertraging. [naar artikel]
Openbaarvervoersmaatschappij De Lijn krijgt een nieuwe interne structuur met minder managers en minder bedienden. De raad van bestuur van De Lijn heeft de herstructurering goedgekeurd. De vakbonden bij De Lijn zijn ontstemd en willen volgende week staken. Maar voor de reizigers is de herstructering positief. Dat zei directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot in De Ochtend op Radio 1. [naar artikel]
Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de 14.000 klachten vorig jaar. In dezelfde periode werden er 151.760 ritten afgeschaft, tegenover 200.000 afgeschafte ritten in heel 2018. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) donderdag in het Vlaams Parlement geantwoord op vragen van Els Robeyns (SP.A) en Jos D’Haese (PVDA). [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS heeft een nieuw instrument ontwikkeld om de stiptheid van de treinen op te volgen. Reizigers kunnen voortaan de stiptheid... [naar artikel]
Een historisch dieptepunt: amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit een onderzoek dat het spoorbedrijf zelf uitvoerde bij 4.400 reizigers. Vooral de tevredenheid over de stiptheid ligt laag. Maar dat is zeker niet de enige frustratie. Wij peilden bij enkele bekende pendelaars naar hun grootste ergernissen op het spoor. [naar artikel]
CD&V wil dat De Lijn, naar het voorbeeld van de NMBS, elke maand communiceert over de stiptheid, in plaats van jaarlijks. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.