De Vlaamse regering heeft de uitbreiding van de Antwerpse haven goedgekeurd. Tegen 2026 wordt de containercapaciteit met bijna de helft uitgebreid. Er komt onder andere een nieuw dok en op verschillende plaatsen komen er extra kades waar schepen kunnen aanmeren. [naar artikel]
De Vlaamse regering keurt vandaag een uitbreiding van de Antwerpse haven met vijftig procent goed. Dat meldt Gazet van Antwerpen. Doel wordt gespaard. De uitbreiding kost zo’n 1,5 miljard euro. [naar artikel]
De Antwerpse havengemeenschap reageert opgelucht dat de Vlaamse regering eindelijk een stikstofakkoord heeft bereikt. Dat is volgens hen erg belangrijk om de uitbouw van de containercapaciteit in de haven te kunnen verderzetten. [naar artikel]
De haven van Antwerpen heeft tijdens de eerste 6 maanden van dit jaar 111,39 miljoen ton goederen behandeld, 2,8 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De cijfers voor containers en vloeibaar massagoed zaten opnieuw gevoelig in de lift. Het Havenbedrijf ziet in de cijfers opnieuw een “duidelijke noodzaak aan bijkomende containercapaciteit”. Het doet dinsdag ook een oproep voor extra gelegenheidsarbeiders in de zomermaanden. [naar artikel]
Nog dit najaar kan de Vlaamse regering een definitieve keuze maken over extra containercapaciteit voor de Antwerpse haven. Acht alternatieven zijn nu uitgebreid onderzocht. Daaruit wordt duidelijk dat extra terminals langs de Schelde weliswaar meer rendabel zijn dan drie varianten van een Saeftinghedok van zo’n 1400 à 2.800 meter maar operationeel veel moeilijker zijn dan een of ander Saeftinghedok. [naar artikel]
17:04 De uitbreiding van de containercapaciteit in de Antwerpse haven heeft bijna geen negatieve impact op het verkeer in en om Antwerpen. Dat staat in een onderzoek van de Vlaamse overheid. [naar artikel]
19:24 De Antwerpse haven pompt samen met de Singaporese terminaluitbater PSA een slordige 835 miljoen in de modernisering van een van zijn grote containerterminals. Dat moet het gebrek aan overslagcapacitei... [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft de volgende horde genomen in de realisatie van extra containercapaciteit in de haven van Antwerpen. De regering bevestigt de eerdere keuze voor de realisatie van een beperkt nieuw dok en nieuwe containercapaciteit door inbreiding van bestaande dokken. In de plannen kan het polderdorp Doel blijven bestaan. Dat hebben minister van Mobiliteit […] Het bericht Vlaamse regering bevestigt keuze voor uitbreiding Antwerpse haven met beperkt nieuw dok verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Bij de Raad van State zijn twee verzoeken tot vernietiging ingediend tegen het voorkeursbesluit voor extra containercapaciteit voor de haven van... [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft definitief beslist om de Antwerpse haven uit te breiden met een beperkt nieuw dok en het behoud van Doel. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft de volgende horde genomen in de realisatie van extra containercapaciteit in de haven van Antwerpen. De regering bevestigt de eerdere keuze voor een beperkt nieuw dok in de buurt van Doel en inbreiding van bestaande dokken. Het polderdorp Doel kan blijven bestaan. [naar artikel]
Chemiebedrijf Ineos stelt de bouw van een propaanfabriek in de Antwerpse haven uit om voorrang te geven aan de ethaankraker. Dat zei het bedrijf donderdag na berichtgeving door MO* Magazine. Daarmee wordt de helft van het project niet onmiddellijk uitgevoerd. De plannen van Ineos in de Antwerpse haven, onder de noemer Project One, bestaan uit […] The post Ineos zet helft van Antwerps bouwproject on hold appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft definitief beslist om de Antwerpse haven uit te breiden met een beperkt nieuw dok en het behoud van Doel. De uitbreiding... [naar artikel]
In het Antwerpse havengebied is een uitgebreid digitaal netwerk met camera's en radars gelanceerd. 460 camera's en 22 radars scannen de Antwerpse haven voortdurend. Ze moeten het scheepvaartverkeer veiliger en efficiënter doen verlopen. [naar artikel]
Er is een aangepast plan uit de bus gekomen voor het Saeftinghedok, dat de Antwerpse haven extra containercapaciteit moet bieden. Dat plan heeft gevolgen door Doel, dat dan mogelijk toch niét gesloopt zal moeten worden. [naar artikel]
De Antwerpse haven zit opnieuw in de lift na het mindere coronajaar. Maar de pandemie blijft roet in het eten strooien. Minder instroom van havenarbeiders lijkt ervoor te zorgen dat schepen niet raken behandeld en zelfs beginnen uitwijken. ASV, de vereniging van rederijen in Antwerpen, trekt aan de alarmbel. Havenbaas Jacques Vandermeiren vermoedt ook de eerste effecten van het uitblijven van extra containercapaciteit. [naar artikel]
Voor de 43e keer vinden de Scheldewijding en de Doelse Feesten plaats. Voor het eerst sinds lang is er opnieuw hoop dat Doel toch blijft bestaan, want de Raad van State schorste de plannen om de Antwerpse haven uit te breiden en nu kijkt de overheid ook naar alternatieven voor extra containercapaciteit. [naar artikel]
18:14 De Antwerpse haven draait als een tierelier, maar geschikt werkvolk vinden is een probleem. Een nieuwe imagocampagne moet werken in de haven sexier maken. [naar artikel]
Alfaport-Voka, de koepel van Antwerpse havenbedrijven, is niet te spreken over besparingsplannen op het spoor. Die kunnen ook de Antwerpse haven treffen. Die vraagt al langer een tweede spoortoegang, omdat de haven wil uitbreiden. [naar artikel]
De goederenoverslag in de Antwerpse haven is tijdens de eerste helft van dit jaar met 4,9 procent gedaald tegenover dezelfde... The post Goederenoverslag Antwerpse haven eerste jaarhelft bijna 5 procent gedaald appeared first on Business AM. [naar artikel]
Met een gigantische warmteleiding van de haven tot in Hoboken kan de helft van de Antwerpse gebouwen worden afgeschakeld van aardgas. Zonnepanelen op de zes miljoen vierkante meter braakliggende magazijndaken in de haven leveren elektriciteit. “Dankzij de haven gaan we onze klimaatdoelstellingen halen”, zegt leefmilieuschepen Tom Meeuws (sp.a). [naar artikel]
Ondanks de war on drugs is de drugsmaffia dieper dan ooit geïnfiltreerd in de Antwerpse haven. Uit onderzoek van De Tijd naar de cocaïnetrafiek blijkt dat zeven van de grootste terminals daarbij een hoofdrol spelen, zo schrijft de krant vandaag. Bijna de helft van het onderschepte volume gaat via één speler. [naar artikel]
Ondanks de war on drugs is de drugsmaffia dieper dan ooit geïnfiltreerd in de Antwerpse haven. Uit onderzoek van De Tijd naar de cocaïnetrafiek blijkt dat zeven van de grootste terminals daarbij een hoofdrol spelen, zo schrijft de krant vandaag. Bijna de helft van het onderschepte volume gaat via één speler. [naar artikel]
Er komt minstens 20 miljard euro aan crimineel drugsgeld de Antwerpse haven binnen. Ter vergelijking: het budget voor politie en justitie is nog niet eens de helft. Dat stelde de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) in ‘Terzake’. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.