Tijdens de Koopzondag op 5 juli speelden honderden shoppers model voor de campagne #koopTongers. Ook schepen van Economie en City Marketing Marc Hoogmartens poseerde met een delegatie voor de green screen photobooth van Meerskat. [naar artikel]
Bij Vlaams Belang wrijven ze zich in de handen nu Geert Wilders een goeie kans maakt om mee te besturen. Het maakt het existentieel dilemma waar N-VA voor staat, pijnlijk duidelijk. Wat is de kans dat extreemrechts ook hier meebestuurt? [naar artikel]
Hoe ernstig het gesteld is met de klimaatverandering, maakt deze animatie in minder dan een minuut pijnlijk duidelijk. Een Finse onderzoeker [naar artikel]
Een vreemd spektakel in Sint-Petersburg, waar de shoppers in een winkelcentrum zowaar getrakteerd werden op een heuse haaienshow. In een groot aquarium van de zaak was te zien hoe een professionele duiker begon te ‘dansen’ met een van de haaien. Alles verliep zonder problemen: het dier liet zich gewillig begeleiden door de duiker. [naar artikel]
Een massaal gedeelde foto maakt pijnlijk duidelijk dat ouders beter niet onderschatten wat ze hun kinderen te eten geven. “Noten zijn zo groot als de luchtwegen van een kind van 4 tot 5 jaar”, klinkt het bij een Amerikaanse universiteit, die de foto deelde. “De dood kan je niet terugdraaien, dus voorkom je ze beter.” [naar artikel]
Een verwilderde tuin is beter voor het klimaat dan een perfect verzorgd gazon. Dat maakt de ByeByeGrass-campagne vandaag duidelijk met een actie aan het Atomium. “Doe minder en bereik meer”, Louis De Jaeger, student groenmanagement, lichtte zijn campagne toe in “De Wereld van Sofie” op Radio 1. [naar artikel]
Ik ben gek op make-up, smeer elke dag een hoop crèmes en kijk niet op een maskertje meer of minder. Daar is helemaal niets mis mee en hoeft niemand... [naar artikel]
Een inwoner van het dorpje Sequim in de Amerikaanse staat Washington heeft op een wel heel originele manier duidelijk gemaakt hoe hij over zijn [naar artikel]
Warenhuisketen Lidl maakt reclame op een wel heel originele manier. Ze pakt uit met een ludieke en opvallende campagne met een knipoog naar de... [naar artikel]
In het Armoede-jaarboek van de Universitaire Stichting voor Armoedebestrijding wordt beschreven hoe veel Belgen onder de armoedegrens leven, maar ook hoe veel het risico lopen daar te belanden. De essentie: 12,7 procent van de Belgen leeft in een huishouden dat zich onder de armoedegrens bevindt. Er zijn wel grote verschillen per gewest. Gedaald tegenover 2020 […] [naar artikel]
In Parijs troffen verbaasde wandelaars vanmorgen een levensgrote potvis aan op de oever van de Seine in de buurt van de Notre-Dame. Enig detail: het aangespoelde beest is van plastic en maakt deel uit van een campagne tegen overbevissing. [naar artikel]
Shoppers hebben gisteren samen 6,1 miljoen euro bijeen gekocht, zo blijkt uit cijfers van Worldline. Dat is 13 procent meer dan dezelfde dag vorig jaar. Nochtans gaven handelaars aan dat in hun winkels niet opmerkelijk meer volk over de vloer kwam, wat kan betekenen dat de stijging vooral dankzij online aankopen komt. [naar artikel]
Vijf jaar na de spraakmakende "Panorama"-uitzending Arm Vlaanderen, waarin de schrijnende werkelijkheid van een leven onder de armoedegrens pijnlijk duidelijk werd, trokken reporters Phara de Aguirre en Sara Van Boxtael terug naar de geïnterviewden van toen. Is er iets fundamenteel veranderd? "Ik werd triest en ook kwaad, bij hen voelde ik berusting", getuigt Phara de Aguirre. [naar artikel]
Armoede is niet gestegen in Vlaanderen, maar steeds meer Vlamingen staan op de rand van de armoedegrens. Gerechtsdeurwaarders zien ook een nieuw profiel van schuldenaars opduiken: de werkende tweeverdieners. Dat blijkt uit de nieuwe armoedebarometer van Decenniumdoelen. [naar artikel]
Tenzij er een cadeau uit de lucht komt vallen, zullen de laagste uitkeringen deze legislatuur niet meer boven de Europese armoedegrens stijgen. Dat liet staatssecretaris voor Armoedebestrijding Zuhal Demir (N-VA) verstaan in De Zevende Dag op Eén. [naar artikel]
Een kwart van de mensen met een beperking heeft een inkomen onder de armoedegrens. En de helft zegt dat ze financieel niet rondkomen voor woon- en leefkosten. [naar artikel]
Armoede is niet gestegen in Vlaanderen, maar steeds meer Vlamingen staan op de rand van de armoedegrens. Gerechtsdeurwaarders zien ook een nieuw profiel van schuldenaars opduiken: de werkende tweeverdieners. Dat blijkt uit de nieuwe armoedebarometer van Decenniumdoelen. [naar artikel]
Dag één van de verscherpte maatregelen en je kon in de winkelstraten verdwalen. Shoppers waren nauwelijks, wandelaars des te meer. “Een catastrofe”, klonk het meermaals, bij winkeliers en winkelaars. [naar artikel]
Warenhuisketen Lidl maakt reclame op een wel heel originele manier. Ze pakt uit met een ludieke en opvallende campagne met een knipoog naar de... [naar artikel]
Uitgesteld betalen maakt opgang. Circa 500.000 Belgische e-shoppers hebben in de tweede jaarhelft van 2020 afgerekend via de betaalmethode Klarna, die je 21 dagen respijt gunt. Klarna is een Zweedse betaaldienst – het bedrijf noemt zich liever ‘shoppingspecialist’ – met modeketen H&M en de Amerikaanse rapper Snoop Dogg als bekende aandeelhouders. Het fintechbedrijf lanceerde achteraf […] The post ‘Koop nu, betaal later’ slaat aan bij Belgische online shoppers appeared first on Business AM. [naar artikel]
Meer dan de helft van de bijna 30 miljoen inwoners van Afghanistan leeft onder de armoedegrens. Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerd rapport van het centraal bureau voor de statistiek over de jaren 2016 en 2017. Het aandeel mensen dat onder de armoedegrens leeft klimt van 38 procent in 2011-2012 naar 55 procent. Volgens de […] Het bericht Meer dan de helft van alle Afghanen leeft onder de armoedegrens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In ruim 130 winkels in het centrum van Aalst kan je binnenkort een herbruikbare zak met een ludiek opschrift winnen. De stad wil zo nog meer shoppers naar het winkelhart lokken. [naar artikel]
‘De klimaatcrisis gaat niet in quarantaine.’ Met een opmerkelijke campagne maakt Greenpeace duidelijk dat het klimaatprobleem nog steeds even urgent is, ondanks de coronacrisis en de aanslepende regeringsonderhandelingen. [naar artikel]
Groen kreeg lang niet zoveel stemmen als de partij had verwacht. Ze moet op zoek naar de oorzaken van een mislukte campagne. [naar artikel]
Dat De ideale wereld op Canvas meer kijkers trekt dan op VIER, is niet zozeer de verdienste van Canvas. Het maakt vooral pijnlijk duidelijk dat VIER nog steeds geen volwaardige zender is. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.