De Gentse handel en horeca doen het goed. Zo blijkt uit een nieuwe evaluatie van het Gentse circulatieplan. Alleen speciaalzaken met een publiek buiten Gent hebben het moeilijk. [naar artikel]
Turnhout heeft na een positieve evaluatie beslist om het nieuwe circulatieplan te behouden. Het plan werd afgelopen zomer ingevoerd voor een proefperiode. Handelaars zijn daar niet tevreden mee, omdat de winkels volgens hen minder bereikbaar zijn. [naar artikel]
Bijna een jaar na de invoering van het circulatieplan in Gent komt de stad met een eerste evaluatie en die is erg positief. De luchtkwaliteit is verbeterd, er staan minder files en het aantal verkeersongevallen is fors gedaald. Tegelijk stuurt de stad het plan op verschillende punt bij. [naar artikel]
De Gentse handel en horeca doen het goed. Zo blijkt uit een nieuwe evaluatie van het Gentse circulatieplan. Alleen speciaalzaken met een publiek buiten Gent hebben het moeilijk, melden De Morgen en Het Laatste Nieuws. Het is al meer dan twee jaar geleden dat het circulatieplan in Gent is ingevoerd. Sindsdien is de luchtkwaliteit verbeterd […] Het bericht Gents circulatieplan heeft positieve commerciële effecten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Op 3 april treedt het Gentse circulatieplan in werking. Het verkeer wordt afgeleid via de binnenring, in het historisch centrum wordt de voetgangerszone uitgebreid en de controles daarop aangescherpt. Wat is de impact voor de Gentenaar, positief en negatief? [naar artikel]
De Gentse vereniging Intelligent Mobiel gelooft niet in de officiële evaluatie van het Gentse circulatieplan. Volgens een eigen enquête bij 1.600... [naar artikel]
Gent pakt uit met een positieve evaluatie van het circulatieplan. Toch zijn er zaken die minder vlot lopen, en die worden nu aangepakt. Er zullen 13 belangrijke aanpassingen gebeuren. We zetten ze voor u op een rijtje. [naar artikel]
Het Gentse circulatieplan, dat bij de intrede met veel ophef gepaard ging, is bijna een jaar oud. Uit de eerste grote evaluatie blijkt dat bestuurders zich aanpasten, maar dat er ook weerstand blijft. [naar artikel]
Het Gentse circulatieplan, dat bij de intrede met veel ophef gepaard ging, is bijna een jaar oud. Uit de eerste grote evaluatie blijkt dat bestuurders zich aanpasten, maar dat er ook weerstand blijft. [naar artikel]
De Gentse CD&V wil dat het nieuwe circulatieplan, dat vanaf 3 april ingevoerd wordt, met één jaar wordt uitgesteld. Haar motie die maandag op de Gentse gemeenteraad wordt besproken, krijgt steun van Vlaams Belang en wellicht ook van N-VA. [naar artikel]
De Gentse vereniging Intelligent Mobiel gelooft niet in de officiële evaluatie van het Gentse circulatieplan. Volgens een eigen enquête bij 1.600 mensen leggen autobestuurders 9 tot 14 kilometer meer af door de gewijzigde verkeerssituatie in de Gentse binnenstad. De stad becijferde in maart nog - op basis van GPS-gegevens, GSM-data en metingen - dat auto’s gemiddeld 10 procent verder moeten rijden als ze vanop de binnenring de stad in rijden. “We worden bij de neus genomen”, zegt woordvoerder Eddy Vanzieleghem. [naar artikel]
Sinds vandaag is het veelbesproken en fel bevochten Gentse circulatieplan van kracht. Dat heeft niet alleen voor de Gentenaars maar ook voor [naar artikel]
Sinds vandaag is het veelbesproken en fel bevochten Gentse circulatieplan van kracht. Dat heeft niet alleen voor de Gentenaars maar ook voor [naar artikel]
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar maandag is het zover. Dan treedt in Gent het veelbesproken nieuwe circulatieplan in voege. De Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw is ervan overtuigd dat het plan de mobiliteit in de stad op een hoger niveau zal tillen. [naar artikel]
Zowel oppositiepartijen N-VA als Vlaams Belang blijven zich verzetten tegen het nieuwe Gentse circulatieplan, dat ze te radicaal vinden, ook na [naar artikel]
De eerste evaluatie van het nieuwe circulatieplan in de Schaarbeekse Azaleawijk is overwegend positief. Het autoverkeer is sterk afgenomen, terwijl het aantal fietsers is toegenomen in de wijk. De veiligheid in de schoolomgeving blijft wel een belangrijk aandachtspunt. [naar artikel]
De Gentse coalitiepartners SP.A, Groen en Open VLD gaan niet in op een vraag van CD&V om de invoering van het circulatieplan uit te stellen. Dat bleek op de gemeenteraad. De invoeringsdatum blijft 3 april. [naar artikel]
In de resultaten van het burgeronderzoek naar luchtvervuiling ziet de Gentse schepen van mobiliteit, Filip Watteeuw (Groen), opnieuw het bewijs dat het Gentse circulatieplan werkt. ‘Maar we moeten nog verder gaan.’ [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan is het aantal voetgangers en fietsers in Gent gestegen. Het verkeer op de stadsring blijft wel een gevoelig punt. Dat blijkt uit de eerste voorzichtige evaluatie door het stadsbestuur. [naar artikel]
Gentenaars moeten zich kunnen uitspreken over het veelbesproken circulatieplan. Drukkingsgroep Gent Mobiel en de Gentse N-VA willen 30.000 handtekeningen verzamelen om een referendum te kunnen afdwingen. [naar artikel]
De Gentse binnenstad wordt steeds veiliger. Sinds de invoering van het circulatieplan gebeurden binnen de R40 volgens de politie een kwart minder ongevallen, vergeleken met vorig jaar. 'Een combinatie van de zone 30 en het circulatieplan', klinkt het. In de hele stad daalt het aantal verkeersslachtoffers al vier jaar op rij. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan daalde de hoeveelheid stikstof in de Gentse stadslucht met een vijfde. Dat leren nieuwe metingen van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM). De daling is dubbel zo groot als in de rest van Vlaanderen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.