Steeds meer bedrijven in Vlaanderen bieden hun werknemers een makkelijkere verplaatsing naar het werk aan door middel van leasefietsen. Vooral in de regio Antwerpen neemt het aantal leasefietsen toe. Zou jij een fiets leasen via jouw werkgever? [naar artikel]
De fiets wint terrein in het woon-werkverkeer: 28 procent van de Belgische werknemers heeft interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. De Belg denkt steeds meer na hoe hij op een duurzame manier naar het werk kan […] The post 3 op de 10 Belgen wil fiets leasen via het werk appeared first on Business AM. [naar artikel]
Steeds meer Limburgse werknemers schaffen zich een fiets aan via hun werkgever. Dat blijkt uit cijfers van het Hasseltse fietsleasebedrijf Cyclis. Uit een recent onderzoek blijkt dat het aantal leasefietsen verdrievoudigd is sinds 2018. Enerzijds heeft de coronacrisis het fietsen aantrekkelijker gemaakt, maar anderzijds heeft het ook met gezondheid te maken. [naar artikel]
Steeds meer mensen hebben een fietsverzekering. Uit een bevraging van beroepsfederatie Assuralia blijkt dat het aantal fietsverzekeringen vorig jaar met 40 procent is toegenomen tegenover het jaar ervoor. Dat komt omdat meer mensen een duurdere, elektrische fiets aankopen of leasen via het werk. [naar artikel]
1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
Geen files en een frisse kop op kantoor: de fiets verleidt één op de zeven werknemers. Langs de zijlijn worden ze steeds harder aangemoedigd door hun werkgever, met mooie fietsvergoedingen, veilige fietspaden én zelfs droogkasten voor natte fietskledij. VeloVeilig naar het werk staat bij bedrijven alsmaar hoger op de agenda. Zo ook in de Antwerpse haven: “Werknemers die een fiets willen leasen, moeten verplicht een fietsopleiding volgen.” [naar artikel]
Wie huurt nu een fiets voor minstens 15 euro per maand als je er ook een kan kopen? Steeds meer mensen blijkbaar. In België rijden 8.000 abonnees op een Swapfiets rond. ‘Ik geef liever 17,5 euro per maand uit aan een fiets die altijd werkt, dan aan een extra abonnement bij Telenet’. [naar artikel]
Wie huurt nu een fiets voor minstens 15 euro per maand als je er ook een kan kopen? Steeds meer mensen blijkbaar. In België rijden 8.000 abonnees op een Swapfiets rond. ‘Ik geef liever 17,5 euro per maand uit aan een fiets die altijd werkt, dan aan een extra abonnement bij Telenet’. [naar artikel]
Steeds meer werkgevers voorzien hun personeel van een fiets. Zo heeft ‘Lease a Bike’, een bedrijf van de Nederlandse mobiliteitsaanbieder Pon, een stijging in fietsleasing tegenover vorig jaar opgemerkt. “Ondanks dat veel werknemers het afgelopen jaar thuis werkten, werden fietsen volop gehuurd. Die werden bovendien lang niet alleen voor het woon-werkverkeer gebruikt,” aldus salesmanager Geert De Volder. [naar artikel]
De autoleasingmarkt draait nog altijd op volle toeren, maar de tweedehandsverkoop van de wagen ná die leasingperiode sputtert. En dat weegt op de winst van leasebedrijven. Opmerkelijk gevolg: heel wat autoleasebedrijven zoeken hun heil onder meer bij... de fiets. "In 2 jaar tijd zijn er 40.000 leasefietsen in de markt gezet. Die groei is ongezien." [naar artikel]
De fiets was in 2019 dubbel zo populair voor woon-werkverkeer als het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van HR-dienstenbedrijf Acerta. Iets meer dan 30 procent van de werknemers kiest regelmatig voor de fiets, tegenover zo'n 16 procent in 2018. Toch blijft de auto nog steeds het populairste vervoersmiddel, en rijden iets meer mensen met een bedrijfswagen. [naar artikel]
Particulieren staan nog steeds twijfelachtig tegenover de elektrische wagen. Nochtans blijkt uit een onderzoek van leasingmaatschappij Arval dat zeven op de tien populairste bedrijfswagens volledig elektrisch zijn. Kan een werkgever zijn werknemers dan dwingen om voor elektrisch of hybride te kiezen? [naar artikel]
Veel bedrijven moeten binnenkort meer geld ophoesten voor de bedrijfswagens van hun personeel. Oorzaak is een nieuwe richtlijn van de Btw-Administratie over de aftrek van btw-kosten voor bedrijfswagens. 'De werkgevers zullen de gevolgen voelen', waarschuwt Jochen Bessemans van werkgeversorganisatie VOKA. [naar artikel]
Steeds meer werknemers komen regelmatig met de fiets naar het werk. Logischerwijs stijgt dan ook het percentage werknemers dat van een fietsvergoeding geniet. In 2017 steeg hun aantal tot boven de 15 procent. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer 2017 van hr-dienstverlener Acerta. Vorig jaar reed bijna 1 op de 4 werknemers – 24,21 procent – […] Het bericht Eén op de zes werknemers ontvangt fietsvergoeding verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De gemeenteraad keurde een voorstel goed waardoor het personeel van de gemeente en het OCMW gebruik kan maken van de mogelijkheid om een fiets te leasen. Wie interesse heeft zal via een computerprogramma kunnen nagaan of het al dan niet interessant is voor de betrokkene. Het voorstel werd unaniem goedgekeurd. [naar artikel]
Steeds meer mensen worden getroffen door een burn-out en dus kom je er als werkgever of collega ook meer mee in contact. Een goed beleid rond burn-outs is dan ook noodzakelijk, vindt onderzoeker Eva Geluk van de Antwerp Management School. Ze geeft een aantal tips. [naar artikel]
Ondanks een vervijfvoudiging van het aandeel elektrische bedrijfswagens in vijf jaar tijd, zijn ze nog altijd maar goed voor slechts 0,6 procent van alle bedrijfswagens die vandaag op de Belgische wegen rondrijden. Dat blijkt uit een analyse van hr-dienstenbedrijf Acerta op basis van de gegevens van werknemers in dienst bij meer dan 45.000 werkgevers. Vooral bedrijfsleiders (3 procent) rijden vaker met een elektrische bedrijfswagen rond. [naar artikel]
Met de lente in het land kruipt iedereen weer op de fiets. De kans wordt steeds groter dat het om een geleasede tweewieler gaat. Wie een fiets leaset via zijn werkgever, moet zich immers geen zorgen meer maken over pech onderweg. [naar artikel]
U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Op onze Belgische wegen rijden steeds meer en steeds grotere voertuigen die ook nog eens almaar langere trajecten afleggen. De transportsector stoot daardoor meer en meer CO2 uit. In bovenstaande video legt economiejournalist Korneel Delbeke uit waarom iedereen best wat vaker de fiets neemt en met het openbaar vervoer reist als we de broeikasgasemissies fors willen terugdringen. [naar artikel]
Met een marktaandeel van meer dan 50 procent zijn de bedrijfswagens de grootste verantwoordelijke voor de nieuwe wagens op onze wegen. Hun aandeel neemt trouwens steeds toe. Maar wat mag je allemaal doen met zo’n bedrijfswagen? HLN Drive geeft antwoord op de meest courante vragen. [naar artikel]
Steeds meer werknemers rijden met een speedpedelec, een fiets die 45 kilometer per uur haalt, naar het werk. Maar ze raken volgens hun werkgever ook steeds vaker betrokken bij zware verkeersongelukken. In één jaar tijd is het aantal slachtoffers verzesvoudigd. De Vlaamse Stichting Verkeerskunde heeft nu een opleiding uitgewerkt, en de eerste cursus werd vanmorgen gegeven. Onze reporter Hilde Mertens maakte de aftrap mee. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.