Een wagen die rijdt op zonne-energie. Je moet geen klimaatspijbelaar zijn om daar enthousiast over te worden. Het Nederlandse bedrijf Lightyear presenteerde vanochtend het prototype van zijn zonne-auto voor lange afstanden. ‘Ons model kan twijfels over elektrisch rijden wegnemen.’ [naar artikel]
Een wagen die rijdt op zonne-energie. Je moet geen klimaatspijbelaar zijn om daar enthousiast over te worden. Het Nederlandse bedrijf Lightyear presenteerde vanochtend het prototype van zijn zonne-auto voor lange afstanden. ‘Ons model kan twijfels over elektrisch rijden wegnemen.’ [naar artikel]
De nieuwe Nederlandse startup Lightyear, onthulde vorige week zijn eerste elektrische auto op zonne-energie. Het voertuig heeft een actieradius van ongeveer 620 kilometer, waarvan 70 kilometer afkomstig is van zonne-energie. “Vandaag is de dag waar we allemaal op hebben gewacht sinds wij, vijf medeoprichters, in een keuken onze droom zaten te schetsen om de meest […] [naar artikel]
Het Nederlandse automerk Lightyear heeft het definitieve productiemodel van haar zonnecelauto onthuld. De Lightyear 0 is een ruim vijf meter lange gezinsauto met vijf vierkante meter zonnepaneel op het dak en de voorkant: daarmee, zo belooft het merk uit Helmond, moet je tot 11.000 kilometer per jaar elektrisch kunnen rijden zónder te stoppen bij een laadpaal. [naar artikel]
Laadstress, het is een ding. Ga ik de volgende laadpaal halen? Zal ze beschikbaar zijn? En hoever kan ik daarna weer rijden? De Lightyear One, een Nederlandse luxewagen, biedt mogelijk de oplossing. Dankzij de zonnepanelen op het dak zou je er maanden aan een stuk mee kunnen rijden zonder een laadpaal te moeten zoeken. [naar artikel]
Zijn elektrische auto’s uiteindelijk echt goedkoper dan benzinewagens? En kunnen we niet gewoon met de bankkaart betalen aan de laadpaal? Onze experten geven een antwoord op jullie vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Lightyear opent zijn First come, first drive wachtlijst voor de Lightyear 2. Dat kondigde het hightechbedrijf donderdag aan op de Consumer Electronics Show (CES). Zijn tweede productiemodel wordt deels aangedreven door de zon, wat elektrisch rijden volgens het Eindhovense bedrijf toegankelijker, makkelijker en goedkoper maakt dan andere elektrische auto’s op de huidige markt. In vergelijking […] [naar artikel]
Het is toch nog even wachten op de eerste auto op zonne-energie. Het bedrijf dat de Lightyear 0 produceert, vraagt uitstel van betaling. Voor de Lightyear 2 blijven de plannen onveranderd. [naar artikel]
16:22 De Nederlandse producent van auto's op zonne-energie Lightyear is op het nippertje van een faillissement gered. Een groep van 225 geldschieters voorziet in eerste instantie 8 miljoen euro vers kapitaa... [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear heeft gisterenavond de "Lightyear 0" voorgesteld, de eerste commerciële zonnewagen die ook effectief de weg op mag. Tot op heden werden auto's met zonnepanelen voornamelijk gemaakt om deel te nemen aan wedstrijden. De zonnewagen zal beschikbaar zijn vanaf november en heeft een prijskaartje van 250.000 euro. [naar artikel]
Wie de Nederlandse zonneauto Lightyear One te duur vindt, kan wellicht aankloppen bij Squad Mobility. Dit eveneens Nederlandse bedrijf zegt voor 6.250 euro een micro-auto te kunnen leveren die rijdt op zonne-energie. [naar artikel]
Stel je voor, een elektrische auto die je niet meer moet opladen omdat hij dat zélf doet met zonnepanelen op ‘t dak. Een droom lijkt het, waar het Nederlandse bedrijf Lightyear effectief aan werkt. Twee weken geleden kondigden ze de eerste wagen voor die ze op de markt brengen, onze techjournalist Kenneth Dée mocht ‘m uitzonderlijk en als één van de eersten ter wereld uittesten. [naar artikel]
14:26 Het Nederlandse Lightyear, dat een wagen op zonne-energie heeft ontwikkeld, krijgt groen licht voor een doorstart. Dat is wel in een afgeslankte versie met fors minder personeel. [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten alle nieuwe auto’s in Vlaanderen elektrisch zijn. Althans: dat is het plan van de Vlaamse regering, maar nog altijd geen wet. Het neemt niet weg dat die datum met rasse schreden nadert, terwijl veel particulieren nog niet klaar zijn om de stap naar elektrisch rijden te zetten. Ze zitten immers met ontzettend veel vragen. Kan je vlot een caravan voorttrekken met een elektrisch voertuig? En waar installeer je een laadpaal als je in een appartement woont? Onze autokenner Joost Bolle beantwoordt tien prangende vragen. [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks goedkoper is dan op diesel. Dat zegt Eddy Haesendonck, topman van BMW Belux. “Aan een tankstation staat bovendien de prijs per liter diesel of benzine duidelijk aangeduid, op een laadpaal is dat niet het geval”, aldus Haesendonck dinsdag. [naar artikel]
In Katwijk aan Zee hebben Nederlandse ingenieurs vanmorgen om 5.22 uur bij een adembenemende symbolische zonsopgang de Lightyear One voorgesteld.... [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks... [naar artikel]
Vanaf 1 oktober wordt het verplicht om je auto aan te sluiten op de laadpaal als je op een laadparking staat. Dat moet een creatieve manier van gratis parkeren tegengaan. [naar artikel]
Geen ontkomen aan. In de toekomst moeten we elektrisch rijden. Meer zelfs: de auto van de toekomst wordt ook ingezet in het volledige... [naar artikel]
In Noorwegen, nochtans geen kleine olieproducent, is het marktaandeel voor volledig elektrische auto's vorig jaar spectaculair gestegen: 31,2 procent van alle nieuw verkochte auto's rijdt er nu op elektriciteit, terwijl de verkoop van diesel-, benzine- en hybride auto’s in elkaar stuikt. De Noren zijn daarmee het best scorende land ter wereld wat elektrisch rijden betreft. [naar artikel]
Een Nederlandse rechter heeft Atlas Technologies, het bedrijf achter de productie van de Nederlandse zonneauto Lightyear, failliet verklaard. Dat maakt de autofabrikant zelf bekend in een persbericht. Eerder deze week had Lightyear al aangekondigd dat het de productie stopt van zijn eerste dure model (Lightyear 0). Naar schatting 600 werknemers van verliezen hun job. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.