In New York is de ‘pink tax’ afgeschaft. Voor kappers betekent het dat ze geen verschillende prijzen mogen hanteren voor mannen en vrouwen. Kappersfederatie Febelhair wil dat ons land er een voorbeeld aan neemt en roept kappers op om hun tarieven te baseren op de hoeveelheid werk in plaats van geslacht. Wat is de ‘pink tax’ eigenlijk? Voor welke diensten of producten betalen vrouwen nog meer? En zijn prijsverschillen makkelijk teniet te doen? [naar artikel]
Vrouwen moeten doorgaans meer geld neertellen dan mannen voor dezelfde producten, een fenomeen dat 'Pink tax' genoemd wordt, maar hoe komt dat eigenlijk? Is het louter een seksistische maatregel of schuilen er ook economische en psychologische drijfveren achter? [naar artikel]
In België krijgen elke dag 29 vrouwen te horen dat ze borstkanker hebben. Naast een weerslag op fysieke, emotionele en sociale aspecten van het leven, pleegt de ziekte ook een aanslag op het beroepsleven van patiënten. Voor vrouwen die zelfstandig zijn, is de situatie vaak problematisch. Pink Ribbon lanceerde daarom, samen met het Riziv en het VBO, maandag een praktische gids speciaal voor die vrouwen. [naar artikel]
In Antwerpen kan je nog de hele dag je haar laten afknippen voor 'Think Pink', de organisatie die strijdt tegen borstkanker. Veel vrouwen [naar artikel]
Maandagavond legde de dienst Welzijn de Heerse vrouwen in de watten met enkele ontspannende workshops voor Wereldvrouwendag. [naar artikel]
Vijftien vrouwen en meisjes gaven zondag in Kinrooi hun haren weg aan het goede doel. Ze kropen op de stoel bij kapster Saraja Smeets voor de Geef om Haar-campagne van Think Pink. [naar artikel]
Donderdag deelt Think Pink pralines uit in verschillende steden, om vrouwen aan te zetten zich tijdig te laten controleren op borstkanker door mee te doen aan het Bevolkingsonderzoek. Dat meldt de nationale borstkankercampagne. Think Pink zal in vijftien Belgische steden zo’n 100.000 pralines in de vorm van een borst uitdelen. Op die manier wil de […] Het bericht Think Pink deelt pralines uit om aan te zetten tot controle op borstkanker verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Samen met haar man Stromae runt Coralie Barbier de modelijn Mosaert. Voor de nieuwe campagne van vzw Pink Ribbon ontwierp ze het 5e roze lintje naar aanleiding van de internationale maand tegen borstkanker in oktober. Coralie Barbier en Pink Ribbon vragen zo meer aandacht voor wat nog altijd de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België is. [naar artikel]
Think Pink roept minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) opnieuw op om moleculaire tests die uitwijzen hoe hoog het risico op herval is bij borstkanker, terug te betalen. Dat doet de nationale borstkankerorganisatie nadat een Amerikaanse studie zondag heeft uitgewezen dat veel minder vrouwen met borstkanker chemotherapie nodig hebben. [naar artikel]
Pink gin is in, pink gin is hip, maar is het ook een lekker drankje en welke is de beste? We vroegen sommelier Benjamin De Buck om tien pink gins te proeven. Het was hem niet zozeer te doen om het modieuze kleurtje, wel om de subtiele smaak van gin in een roze jasje. Tine Bral, foto’s Wim Daneels [naar artikel]
Pink had vandaag een grote verrassing voor haar fans. De 37-jarige zangeres en haar man Carey Hart verwachten hun tweede kind, maakte Pink bekend [naar artikel]
De nationale borstkankercampagne Think Pink heeft woensdag de nieuwe app “Think Pink Guide” voorgesteld. Borstkankerpatiënten kunnen daarin hun... [naar artikel]
Hoewel we er liever niet over nadenken, wordt één op de negen Belgische vrouwen ooit geconfronteerd met een borstkankerdiagnose. Dat is veel, maar toch krijgt de ziekte nog onvoldoende aandacht. Nog te vaak controleren vrouwen hun borsten niet en wordt de diagnose daardoor (te) laat gesteld. Al vijftien jaar voert Pink Ribbon daarom campagne in ons land. Om dat in de bloemetjes te zetten, komt de organisatie dit jaar met een nieuw lintje. [naar artikel]
In 2014 hebben voor het eerst in 15 jaar tijd minder Belgische vrouwen de diagnose van borstkanker gekregen. Dat meldt borstkankervereniging Think-Pink dinsdag. België blijft wel het land met relatief het meeste borstkankers ter wereld. Think-Pink hamert daarom op het belang van tijdige screening. [naar artikel]
Met 'What About Us' heeft zangeres Pink nog maar eens een grote hit te pakken. Veel fans hebben ondertussen het nummer ook al gecoverd. Pink bekeek... [naar artikel]
Na haar tweede zwangerschap krijgt Pink (37) er maar moeilijk de extra kilootjes af die ze was bijgekomen, maar dat laat ze niet aan haar hart komen. Meer nog, ze roept ook andere vrouwen op niet langer naar de cijfers op de weegschaal te kijken, want als ze die zou moeten geloven, zou ze obees zijn. [naar artikel]
Verzekeraar AG Insurance komt met een nieuwe verzekering voor vrouwen. Wie intekent, kan rekenen op een premie van 5.000 tot 10.000 euro als ze de diagnose kanker krijgt. Het bedrag kan ze vrij besteden aan ondersteunende extra's. Vrouwen ouder dan 50 en vrouwen die al kanker gehad hebben, zijn uitgesloten. De borstkanker-vzw Think Pink is daar niet over te spreken. [naar artikel]
Goed nieuws voor de ‘Grease’-fans. Er komt een tiendelige serie over de pink ladies. ‘Rise of the Pink Ladies’ is een reeks van Paramount+ en speelt zich vier jaar voor de originele ‘Grease’-musical af. [naar artikel]
Think Pink roept minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) opnieuw op om moleculaire tests die uitwijzen hoe hoog het risico op herval is bij borstkanker, terug te betalen. Dat doet de organisatie nadat een Amerikaanse studie heeft uitgewezen dat veel minder vrouwen met borstkanker chemotherapie nodig hebben. [naar artikel]
11:03 Ondanks een miljoenengeschil met de toezichthouder SRB verwent de Nederlandse bank ABN AMRO haar aandeelhouders na sterke resultaten. [naar artikel]
Het iconische roze lintje van Pink Ribbon is al jaren een teken van solidariteit met alle vrouwen die strijden tegen borstkanker. Dat lintje zit weer in een heel nieuw jasje, bedacht door Kim, Ann en Nathalie: zij kregen zelf ook de diagnose en moesten hun nieuwe borsten leren omarmen. Het is die zoektocht die hun bijzondere ontwerp inspireerde. “Het kost tijd om dat nieuwe lichaam te accepteren.” [naar artikel]
De stad Oudenburg gaat 1.000 mondmaskers kopen van Think Pink. Oudenburg is sinds vorig jaar officiële partner van Think Pink, de organisatie die zich inzet voor mensen met borstkanker en die geld inzamelt voor wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte. Oudenburg zou dit voorjaar twee evenementen organiseren ten voordele van Think Pink. Die zijn geannuleerd, maar de stad wil toch haar engagement nakomen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.