Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

Digitale marketeers investeren in gaming influencers

04/07/2019 - 09:41
"09:36 Enkele ondernemers uit de digitale marketingwereld stappen in het Leuvense bedrijfje Adshot, dat het mogelijk maakt om te adverteren in de boomende markt van gamingvideo’s."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Simone Biles is voor marketeers de meest aantrekkelijke sportfiguur van het jaar (24/08/2021 - Express)

Lees dit artikel: Simone Biles is voor marketeers de meest aantrekkelijke sportfiguur van het jaar Voor digitale marketeers is de Amerikaanse turnster Simone Biles de meest aantrekkelijke sportfiguur van dit jaar. Dat blijkt uit een rapport van SportsPro, Greenfly en Zoomph, gebaseerd op een analyse van de aanwezigheid van meer dan zevenduizend sportfiguren op de socialemediaplatformen Facebook, Twitter, Instagram and TikTok. Biles, eigenaresse van vier Olympische gouden medailles en negentien […] Lees dit artikel: Simone Biles is voor marketeers de meest aantrekkelijke sportfiguur van het jaar [naar artikel]


2. Vlaamse gamers en TikTok-influencers kanten zich tegen de sigaret (23/11/2021 - VRT NWS)

Kom op tegen Kanker lanceert in samenwerking met de bekendste Vlaamse gaming- en TikTok-influencers een oproep om jongeren van de sigaret te houden, met campagnes op hun eigen kanalen. Tabakspreventie is en blijft echt nodig: een nog altijd alarmerend deel van de jongeren in Vlaanderen, vooral uit het BSO, rookt regelmatig. [naar artikel]


3. Kom op tegen Kanker roept hulp van influencers in om jongeren van sigaret te houden (30/09/2022 - Het Nieuwsblad)

Kom op tegen Kanker roept voor het zevende jaar op rij de hulp in van Vlaamse influencers en content creators in om jongeren van de sigaret te houden. “Want wie nooit met roken begint, hoeft het ook nooit af te leren”, klinkt het vrijdag in een persbericht. Samen met gaming influencers lanceert Kom op tegen Kanker de #RIProken-campagne: daar komt een #RIProken-Fortnite-toernooi bij kijken. Daarna volgt een nieuwe editie van #WhatThe Smoke op TikTok, waarbij bekende Vlaamse content creators de nadelen van roken belichten. [naar artikel]


4. Een snuit voor zaken (04/08/2018 - Het Belang van Limburg)

Op een populaire naakte papegaai na, hebben de hipste influencers een vacht. Volgens het zaken­tijdschrift ‘Forbes’ zijn dieren op sociale media tegen­woordig de gangmakers. En dat is de marketeers niet ontgaan. [naar artikel]


5. Nemen virtuele influencers binnenkort de markt over? “Ze verouderen niet, dus je moet nooit iemand jonger zoeken” (18/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

Influencers vervullen al verschillende jaren de functie van de traditionele reclamespotjes. Maar kende je virtuele influencers al? In eerste instantie lijken ze niet veel te verschillen van de traditionele influencers, op één punt na: ze bestaan niet echt. Toch kiezen steeds meer ondernemingen voor zo’n digitale vertegenwoordiger. Sara Pabian, professor in de Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg en Antwerpen, legt uit wat de voor- en nadelen zijn. “Bedrijven kunnen een op maat gemaakt personage ontwikkelen dat het merk naar hun normen vertegenwoordigt.” Zijn virtuele influencers de toekomst? [naar artikel]


6. Nieuwe influencers gezocht: Europese voetbal is niet alleen topvedetten maar ook 2,3 miljard volgers kwijt (17/08/2023 - Het Laatste Nieuws)

De wereldtitel leverde Lionel Messi in een dag 4 miljoen extra volgers op. Sinds zijn vertrek is PSG er bijna 4 miljoen kwijt. Cristiano Ronaldo gaf de socials van Al-Nassr een boost van 16 miljoen. En ook Neymar nam wat supporters mee naar Al-Hilal. Transfers hebben niet alleen invloed op de financiële cijfers, ook op die waar marketeers graag mee uitpakken. Met de exodus aan vedetten verloor het Europees voetbal zijn strafste influencers. [naar artikel]


7. Achter grootste gamingnieuwssite ter wereld zit jonge Belg (15/04/2023 - De Tijd)

04:00 Van diehard gamers tot beginnende investeerders: in acht jaar stampte Nicolas Hulsmans met drie Britse vrienden een in gaming en influencers gespecialiseerde nieuwssite uit de grond. Het magazine Forb... [naar artikel]


8. Edward Gaming wint 422.000 euro op WK League of Legends (09/11/2021 - Het Laatste Nieuws)

Edward Gaming (EDG) is de kampioen van Worlds 2021, het wereldkampioenschap van League of Legends. Het team uit de Chinese LPL-competitie versloeg in het IJslandse Reykjavík het Koreaanse Damwon Gaming KIA (DWG KIA) met 3-2. Met de overwinning neemt EDG 422.000 euro mee naar huis. [naar artikel]


9. Stiekem je foto’s bewerken met een filter? In Noorwegen is het binnenkort verboden voor influencers (09/07/2021 - Het Belang van Limburg)

In Noorwegen is vorige maand een wet goedgekeurd die moet voorkomen dat influencers stiekem bewerkte kiekjes delen. Indien ze wel filters gebruiken of andere digitale wijzigingen aanbrengen in gesponsorde berichten, zullen ze dat via hun kanalen ook duidelijk moeten maken. [naar artikel]


10. Medeoprichter Twitch lanceert marktplaats voor gaming-NFT’s (14/12/2021 - Express)

Lees dit artikel: Medeoprichter Twitch lanceert marktplaats voor gaming-NFT’s Er komt een nieuwe marktplaats specifiek gericht op gaming-NFT’s. Fractal zal spelers in staat stellen om activa te kopen en verkopen voor games die draaien op de Solana-blockchain. Dat zegt één van de oprichters, Justin Kan. Kan is bekend van zijn werk bij Twitch, een livestreaming-dienst gericht op gaming, entertainment, sport en muziek die meer […] Lees dit artikel: Medeoprichter Twitch lanceert marktplaats voor gaming-NFT’s [naar artikel]


11. Proximus: “Gezocht, 250 nieuwe medewerkers” (11/12/2017 - Het Nieuwsblad)

Telecombedrijf Proximus gaat 250 nieuwe technische medewerkers en digitale specialisten aanwerven. Het gaat voornamelijk om lassers voor de koper- en glasvezelnetwerken, technici voor interventies bij residentiële en professionele klanten, en nieuwe digitale functies als data scientists, veiligheidsexperts en digital marketeers. Dat heeft het bedrijf maandag bekendgemaakt. [naar artikel]


12. ‘Gaming Business’ brengt PXL-studenten marketing tot in het hart van game-industrie (31/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Vanaf dit academiejaar kunnen studenten marketing van PXL-Business een keuzetraject Gaming Business volgen. “Geen spelletjes ontwikkelen, maar wel leren zakendoen binnen de game-industrie”, zegt Tom Hermans, coördinator van PXL-Gaming Business. [naar artikel]


13. TREND. Virtuele influencers veroveren de fashionwereld, maar wat betekent dat? (19/08/2022 - Het Belang van Limburg)

Enkele jaren geleden maakten ze al een eerste keer hun opwachting, maar zonder veel succes. Nu, enkele digitale revoluties en een metaverse later, maken ze hun comeback: de virtuele influencers. Kledingmerk PacSun ging deze week in zee met Miquela en ook Prada koos eerder al voor een eeuwig jonge muse met de naam Candy. [naar artikel]


14. Een goede gaming laptop hoeft geen fortuin te kosten: onze Gadget Inspector test de Asus TUF Gaming F15 (01/08/2021 - Het Belang van Limburg)

Wie, zoals ongeveer de helft van de Vlamingen, geregeld gamet heeft het ongetwijfeld al gemerkt: degelijk materiaal om te kunnen spelen vraagt een serieuze investering. Maar goed materiaal hoeft niet altijd een fortuin te kosten, dat bewijst de nieuwe Asus TUF Gaming F15. [naar artikel]


15. Waarom zet de reclamewereld zo hard in op "influencers" bij sociale media? (23/10/2017 - VRT NWS)

Meer en meer merken maken gebruik van "influencers" om hun producten aan te prijzen. Ze proberen ons - zonder dat uitdrukkelijk te tonen -  te verleiden om iets te kopen. Er is veel mee te verdienen. Maar wie zijn de goede "influencers"? Bestaat er ook zoiets als valse "influencers"? [naar artikel]


16. KBC duwt digitale gaspedaal verder in (11/02/2021 - De Tijd)

08:24 CEO Johan Thijs gaat de komende jaren 1,4 miljard euro extra investeren in de digitalisering nu de digitale verkoop hard is gestegen. 'Eerdere investeringen werpen hun vruchten af'. [naar artikel]


17. Ook marketeers twijfelen geregeld aan efficiëntie email-campagnes (14/02/2017 - Express)

Hoewel email door marketeers als een belangrijk instrument wordt bestempeld, wordt opmerkelijk vaak getwijfeld over de efficiëntie van het medium. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Britse Direct Marketing Association (DMA) en het bedrijf Dotmailer. De onderzoekers stelden vast dat 95 procent van de marketeers email een belangrijk tot onmisbaar kanaal voor […] The post Ook marketeers twijfelen geregeld aan efficiëntie email-campagnes appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


18. Hanne Troonbeeckx brengt influencers en merken bij elkaar met nieuw platform (28/09/2017 - Het Belang van Limburg)

Presentatrice Hanne Troonbeeckx gaat bedrijven, merken en reclamebureaus helpen om in contact te komen met influencers. Met haar nieuwe platform ‘Buzzooka’ zijn beide partijen slechts enkele klikken van elkaar verwijderd en zorgt ze naar eigen zeggen voor een doorbraak in de wereld van de digitale mond-tot-mondreclame. [naar artikel]


19. Biden zet ‘leger van influencers’ in om jong kiesvee te bereiken (10/04/2023 - Express)

President Biden wil het digitale speelveld om stemmen te ronselen gelijk trekken. In vergelijking met concurrenten als Donald Trump kan de online zichtbaarheid van president Biden nog beter. In het nieuws: TikTok is misschien zo slecht nog niet… President Joe Biden zal honderden influencers toegang verlenen tot het Witte Huis. Ze worden er niet voor […] [naar artikel]


20. De belastingcontroleur die frauderende influencers betrapte: ‘Ik heb zelfs mijn eigen cryptomunt. Eén raad: nù investeren!’ (05/05/2023 - Humo)

[naar artikel]


21. Coronavirus dwingt Facebook om nu al grote vernieuwing te lanceren (21/04/2020 - Metro)

Facebook heeft zijn eigen platform voor livestreams van gamers al gelanceerd, terwijl het bedrijf dat normaal pas in juni zou doen. Door de coronacrisis is de lancering vooruitgeschoven. Door de uitbraak van het coronavirus zijn heel wat bedrijven verplicht om hun activiteiten terug te schroeven en zelfs mensen op tijdelijke werkloosheid te zetten, maar het […] Het bericht Coronavirus dwingt Facebook om nu al grote vernieuwing te lanceren verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


22. Gaming moet Telenet redden (16/05/2018 - De Tijd)

01:02 Telenet boort met gaming een nieuwe bron van inkomsten aan. Dat is nodig, want zijn internet en televisie groeien niet meer. ‘Dit wordt hot’, zegt Telenet-CEO John Porter. [naar artikel]


23. Autobouwer Porsche investeert in digitale ecosystemen (19/10/2021 - Express)

Lees dit artikel: Autobouwer Porsche investeert in digitale ecosystemen De Duitse autofabrikant Porsche heeft een belang genomen in iMaker, een Chinese start-up die gespecialiseerd is in de ontwikkeling van virtuele influencers en digitale ecosystemen. Dat heeft Porsche, onderdeel van de groep Volkswagen, aangekondigd. De Duitse groep maakte voor de instap in iMaker gebruik van zijn investeringsplatform Porsche Ventures. Over de omvang van de investering […] Lees dit artikel: Autobouwer Porsche investeert in digitale ecosystemen [naar artikel]


24. Verkoop me vallende bladeren: waarom de herfst online steeds vroeger lijkt te vallen (21/09/2023 - De Standaard)

En daar zijn de oranje bladeren weer. Online lijkt de herfst elk jaar wat vroeger te vallen. Niet erg, het blijkt ons favoriete jaargetijde te zijn. En dat van de marketeers en influencers, want er zit geld in pompoenen. [naar artikel]


25. Unizo Kinrooi organiseert infosessie Influencers (24/05/2018 - Het Belang van Limburg)

Op woensdag 23 mei organiseerde Unizo Kinrooi een infosessie 'Influencers'. Influencers traint en inspireert ondernemers als leider tot het voeren van een 'impactvolle, resultaatgerichte communicatie' met je omgeving. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!