Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet... [naar artikel]
De NMBS wil op een reeks plekken meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant. “Ze verwittigen ons veel te laat”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Samen met de andere spooroperatoren van ons land roept de NMBS Infrabel op eindelijk een coördinatieorgaan hiervoor op te richten. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant. “Ze verwittigen ons veel te laat”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Samen met de andere spooroperatoren roept de NMBS Infrabel op eindelijk een coördinatieorgaan op te richten. [naar artikel]
Infrastructuurbeheerder Infrabel gaat opnieuw in de clinch met Publifer, een dochteronderneming van zijn eigen moederbedrijf NMBS-Holding. De twee vechten een gerechtelijk dispuut uit over een handvol reclamepanelen in station Brussel-Zuid, maar Infrabel viseert nu alle digitale reclamepanelen op het spoornet. [naar artikel]
Infrastructuurbeheerder Infrabel is in een gerechtelijke strijd verwikkeld met Publifer, een dochteronderneming van haar eigen moederbedrijf NMBS Holding. Aanleiding zijn de digitale reclameborden in het station Brussel-Zuid, die volgens Infrabel het zicht belemmeren op de reizigersinformatie. Vandaag komt het geschil voor de rechtbank, alweer een absurd hoogtepunt in de interne clash bij de Belgische spoorwegen. [naar artikel]
“Het is helemaal niet de bedoeling om het treinverkeer in Brussel volledig lam te leggen, integendeel.» Dat benadrukt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel in een reactie op het bericht in De Tijd, dat Infrabel de NMBS gevraagd heeft om voor infrastructuurwerken van half oktober tot half november dagelijks meer dan honderd treinen te schrappen die Brussel doorkruisen. Volgens […] Het bericht Maand lang verstoord treinverkeer in Brussel: Infrabel nuanceert verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
NMBS en Infrabel staan nog maar eens met getrokken messen tegenover mekaar. Aanleiding zijn de geplande werken aan de Brusselse Noord-Zuid-as en de tienduizenden reizigers die daarvan de dupe dreigen te worden. Welke oplossing ziet voormalig spoorbaas Etienne Schouppe (CD&V)? [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
De N-VA wil een hoorzitting in het federaal parlement met de CEO’s van de NMBS en Infrabel. Beide spoorbedrijven botsen opnieuw over de planning van infrastructuurwerken op het spoor. “De spoorbedrijven zitten op ramkoers. De reiziger dreigt verpletterd te worden tussen NMBS en Infrabel”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman. [naar artikel]
NMBS, Thalys, Eurostar en de maatschappijen voor goederenvervoer hebben samen een brief gestuurd naar Infrabel met de dringende en dwingende vraag een coördinatieorgaan op te richten voor overleg over werken aan het spoor. Infrabel is beheerder van dat spoorwegennet. Maar de gebruikers ervan willen ook meer inspraak over de planning en het soort werken. Infrabel roept dat comité in november een eerste keer samen. [naar artikel]
De geplande werken die Infrabel in de herfst zal uitvoeren aan de Brusselse sporen worden met luid protest onthaald bij de NMBS, die de klaagbui van de reizigers al voelt hangen. Een belangenconflict dat al langer ettert staat daarmee op barsten. Wat is er loos? [naar artikel]
De N-VA wil in het federaal parlement een hoorzitting organiseren met de ceo’s van NMBS en Infrabel. De beide spoorbedrijven botsen opnieuw over de inplanning van infrastructuurwerken op het spoor. “De spoorbedrijven zitten op ramkoers. De reiziger dreigt verpletterd te worden tussen NMBS en Infrabel”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman. Volgens de kranten van Mediahuis zit […] Het bericht N-VA wil hoorzitting over ruzie tussen NMBS en Infrabel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De politierechtbank in Brussel heeft de NMBS, Infrabel én de treinbestuurder schuldig verklaard voor de treinramp in Buizingen. Die kostte meer dan 9 jaar geleden het leven aan 19 mensen, 310 anderen raakten gewond. De bestuurder werd schuldig bevonden, maar wordt aanzien als de "laatste schakel in ketting" en krijgt geen straf. De NMBS en Infrabel krijgen elk 550.000 euro boete. Infrabel krijgt de helft met uitstel. [naar artikel]
De federale regering geeft 300 miljoen euro aan de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel om de extra uitgaven en verminderde inkomsten... The post NMBS en Infrabel krijgen 300 miljoen euro aan coronasteun appeared first on Business AM. [naar artikel]
Premier Charles Michel heeft gisteren bij de officiële inhuldiging van de vier treinsporen tussen Brussel en Denderleeuw een betere samenwerking gevraagd tussen NMBS en Infrabel. Dat is de sleutel voor betere resultaten voor de reizigers, luidde zijn reactie op de lage tevredenheid van de NMBS-klanten over de dienstverlening. Daags tevoren raakte bekend dat de tevredenheid […] Het bericht Premier Michel vraagt betere samenwerking tussen NMBS en Infrabel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS kunnen de komende jaren dankzij Europees en federaal geld 445 miljoen euro extra investeren, bovenop de investeringen via de klassieke dotaties die zij krijgen. Voor Infrabel gaat het om 357 miljoen euro, bij NMBS om 88 miljoen euro. [naar artikel]
13:26 De NMBS moet er alles aan doen om de treinreizigers meer tevreden te maken over haar diensten, erkent ze. Maar veel is ook de schuld van de overheid en spoorbeheerder Infrabel, klaagt ze. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen heeft Infrabel zich ook burgerlijke partij gesteld tegen de NMBS en tegen de bestuurder van de P-trein... [naar artikel]
14:33 Treinen tussen Denderleeuw en Brussel kunnen voortaan op vier lijnen rijden. Maar het openingsfeest werd overschaduwd door de spanningen tussen de NMBS en Infrabel. [naar artikel]
In Mechelen zijn na bijna vijf jaar de bouwkundige werken afgerond voor de bouw van de nieuwe spoorwegbypass. Nu kunnen de spoorwerken beginnen, eind 2019 zou het volledige traject operationeel moeten zijn. Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) en Luc Lallemand, CEO van Infrabel, hebben vandaag symbolisch de eerste spoorwerkzaamheden opgestart. De spoorwegbypass moet zorgen […] Het bericht Eerste spoorwerken aan bypass in Mechelen symbolisch opgestart verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat er gesproken wordt over een hereniging van de openbare spoorbedrijven NMBS en Infrabel. Dat schrijven La Libre Belgique en La Dernière Heure. [naar artikel]
“De machinist reed door het rode licht en ging dus in de fout. Maar hij is slechts de laatste schakel in het hele veiligheidssysteem. NMBS en Infrabel treffen meer schuld.” Dat is het oordeel van de Brusselse politierechter, bijna tien jaar na de treinramp van Buizingen, die het leven kostte aan 19 mensen en honderden mensen verwondde. De bestuurder moet niet naar de cel, NMBS en Infrabel krijgen een monsterboete van elk 550.000 euro. “Men heeft duidelijk geen lessen getrokken uit de treinramp van Pécrot in 2001.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.