De N-VA wil in het federaal parlement een hoorzitting organiseren met de ceo’s van NMBS en Infrabel. De beide spoorbedrijven botsen opnieuw over de inplanning van infrastructuurwerken op het spoor. “De spoorbedrijven zitten op ramkoers. De reiziger dreigt verpletterd te worden tussen NMBS en Infrabel”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman. Volgens de kranten van Mediahuis zit […] Het bericht N-VA wil hoorzitting over ruzie tussen NMBS en Infrabel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant. “Ze verwittigen ons veel te laat”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Samen met de andere spooroperatoren roept de NMBS Infrabel op eindelijk een coördinatieorgaan op te richten. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant, schrijven de kranten van Mediahuis dinsdag. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet... [naar artikel]
14:33 Treinen tussen Denderleeuw en Brussel kunnen voortaan op vier lijnen rijden. Maar het openingsfeest werd overschaduwd door de spanningen tussen de NMBS en Infrabel. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat er gesproken wordt over een hereniging van de openbare spoorbedrijven NMBS en Infrabel. Dat schrijven La Libre Belgique en La Dernière Heure. [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
Spoorwegbeheerder Infrabel en de NMBS hopen dat er vanaf maandagochtend 20 november terug treinverkeer mogelijk zal zijn tussen Lichtervelde en Deinze. Door het zware treinongeval van dinsdagmiddag rijden er al enkele dagen geen treinen op het traject. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat er gesproken wordt over een hereniging van de openbare spoorbedrijven NMBS en Infrabel. Dat staat vrijdag in de kranten La Libre Belgique en La Dernière Heure. [naar artikel]
Niet alleen is de stiptheid vorig jaar gezakt tot het laagste niveau in vijf jaar, ook de klantentevredenheid bereikte een nieuw dieptepunt. Dat bleek woensdag tijdens een hoorzitting met de top van spoorwegmaatschappij NMBS en spoornetbeheerder Infrabel in de Kamercommissie Infrastructuur. “Het is tijd dat we een klantenbedrijf worden”, concludeerde NMBS-topvrouw Sophie Dutordoir. [naar artikel]
Infrastructuurbeheerder Infrabel gaat opnieuw in de clinch met Publifer, een dochteronderneming van zijn eigen moederbedrijf NMBS-Holding. De twee vechten een gerechtelijk dispuut uit over een handvol reclamepanelen in station Brussel-Zuid, maar Infrabel viseert nu alle digitale reclamepanelen op het spoornet. [naar artikel]
De politierechtbank in Brussel heeft de NMBS, Infrabel én de treinbestuurder schuldig verklaard voor de treinramp in Buizingen. Die kostte meer dan 9 jaar geleden het leven aan 19 mensen, 310 anderen raakten gewond. De bestuurder werd schuldig bevonden, maar wordt aanzien als de "laatste schakel in ketting" en krijgt geen straf. De NMBS en Infrabel krijgen elk 550.000 euro boete. Infrabel krijgt de helft met uitstel. [naar artikel]
De federale regering geeft 300 miljoen euro aan de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel om de extra uitgaven en verminderde inkomsten... The post NMBS en Infrabel krijgen 300 miljoen euro aan coronasteun appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
Raakt u dit najaar vlot met de trein op het werk? Geen mens die het voorlopig weet, want Infrabel gaat grote werken uitvoeren en ruziet met de NMBS over hoe dat allemaal moet lopen. “Een beschamend spektakel met de reiziger als slachtoffer”, zegt TreinTramBus. [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS kunnen de komende jaren dankzij Europees en federaal geld 445 miljoen euro extra investeren, bovenop de investeringen via de klassieke dotaties die zij krijgen. Voor Infrabel gaat het om 357 miljoen euro, bij NMBS om 88 miljoen euro. [naar artikel]
Dinsdag heeft de NMBS in het Provinciehuis haar nieuwe treindienst voor volgend jaar aan de Limburgse verkozenen voorgesteld. Veel nieuws valt er voor Limburg niet te rapen. De NMBS-directie zegt dat ze oren heeft naar de Limburgse verzuchtingen, maar dat de infrastructuur, die Infrabel ter beschikking stelt, geen verbeteringen toelaat. Gedeeltelijk klopt dat, maar het volledige verhaal is toch genuanceerder. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.