De N-VA wil een hoorzitting in het federaal parlement met de CEO’s van de NMBS en Infrabel. Beide spoorbedrijven botsen opnieuw over de planning van infrastructuurwerken op het spoor. “De spoorbedrijven zitten op ramkoers. De reiziger dreigt verpletterd te worden tussen NMBS en Infrabel”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman. [naar artikel]
De N-VA wil in het federaal parlement een hoorzitting organiseren met de ceo’s van NMBS en Infrabel. De beide spoorbedrijven botsen opnieuw over de inplanning van infrastructuurwerken op het spoor. “De spoorbedrijven zitten op ramkoers. De reiziger dreigt verpletterd te worden tussen NMBS en Infrabel”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman. Volgens de kranten van Mediahuis zit […] Het bericht N-VA wil hoorzitting over ruzie tussen NMBS en Infrabel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
“Het is niet de eerste keer dat er een communicatieprobleem gesignaleerd wordt tussen de NMBS en Infrabel en dat de reiziger daar de dupe van is. Het is schandalig aan het worden.” Dat zegt Peter Thoelen van reizigersorganisatie TreinTramBus vandaag in een reactie op een bericht in de krant De Tijd, dat Infrabel de NMBS […] Het bericht “Reiziger weer dupe van communicatieprobleem tussen NMBS en Infrabel” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant. “Ze verwittigen ons veel te laat”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Samen met de andere spooroperatoren roept de NMBS Infrabel op eindelijk een coördinatieorgaan op te richten. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet omdat Infrabel heel veel spoorwerken tegelijk plant, schrijven de kranten van Mediahuis dinsdag. [naar artikel]
Het treinverkeer tussen het Oost-Vlaamse Wondelgem en Eeklo is dinsdagavond onderbroken nadat op een passagierstrein ter hoogte van Evergem het overlijden van een reiziger vastgesteld werd. Dat melden de NMBS, Infrabel en de politie. [naar artikel]
Het zit er bovenarms op tussen de NMBS en spoorbeheerder Infrabel. De NMBS wil op een aantal trajecten meer treinen inleggen, maar kan dat niet... [naar artikel]
Het treinverkeer tussen het Oost-Vlaamse Wondelgem en Eeklo is dinsdagavond urenlang onderbroken geweest, nadat op een passagierstrein ter hoogte van Evergem het overlijden van een reiziger vastgesteld werd. Dat melden de NMBS, Infrabel en de politie. Intussen kunnen de treinen weer rijden. [naar artikel]
14:33 Treinen tussen Denderleeuw en Brussel kunnen voortaan op vier lijnen rijden. Maar het openingsfeest werd overschaduwd door de spanningen tussen de NMBS en Infrabel. [naar artikel]
De spoornetbeheerder Infrabel heeft de NMBS gevraagd van half oktober tot half november dagelijks 100 treinen te schrappen die Brussel doorkruisen. Dat blijkt uit documenten die De Tijd en L'Echo konden inkijken. Daardoor bestaat de kans dat tienduizenden pendelaars in de herfst een maand lang niet met hun vaste trein naar Brussel kunnen sporen. Reizigersorganisatie TreinTramBus reageert scherp. ‘Het is niet de eerste keer dat er een communicatieprobleem gesignaleerd wordt tussen de NMBS en Infrabel en dat de reiziger daar de dupe van is. Het is schandalig aan het worden.’ ACOD Spoor vraagt op zijn beurt voor een hernieuwde eenmaking van de Belgische spoorwegen. [naar artikel]
Spoorbaas Sophie Dutordoir maakt van veiligheid en communicatie NMBS' stokpaardjes. En dat moet u, de reiziger, zo snel mogelijk merken. Wij... [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat er gesproken wordt over een hereniging van de openbare spoorbedrijven NMBS en Infrabel. Dat schrijven La Libre Belgique en La Dernière Heure. [naar artikel]
Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]
‘Wij zijn geen slachtoffer, maar de waarheid heeft haar rechten.’ Met die woorden begon de verdediging van Infrabel een uiteenzetting over de fouten die de NMBS volgens haar maakte in de aanloop naar de treinramp in Buizingen, die 19 mensen het leven kostte. [naar artikel]
Spoorwegbeheerder Infrabel en de NMBS hopen dat er vanaf maandagochtend 20 november terug treinverkeer mogelijk zal zijn tussen Lichtervelde en Deinze. Door het zware treinongeval van dinsdagmiddag rijden er al enkele dagen geen treinen op het traject. [naar artikel]
Ingrijpende werken zullen het spoorverkeer in Brussel in de herfst grondig verstoren. Voor 68.000 dagelijkse pendelaars dreigt vanaf half oktober een maand lang chaos. De kwestie vertroebelt ook de relatie tussen Infrabel en de NMBS. Waar en wanneer wordt gewerkt, wat betekent dit voor de reiziger en kon dit niet beter worden georganiseerd? De meeste vragen beantwoord. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat er gesproken wordt over een hereniging van de openbare spoorbedrijven NMBS en Infrabel. Dat staat vrijdag in de kranten La Libre Belgique en La Dernière Heure. [naar artikel]
Infrastructuurbeheerder Infrabel gaat opnieuw in de clinch met Publifer, een dochteronderneming van zijn eigen moederbedrijf NMBS-Holding. De twee vechten een gerechtelijk dispuut uit over een handvol reclamepanelen in station Brussel-Zuid, maar Infrabel viseert nu alle digitale reclamepanelen op het spoornet. [naar artikel]
De politierechtbank in Brussel heeft de NMBS, Infrabel én de treinbestuurder schuldig verklaard voor de treinramp in Buizingen. Die kostte meer dan 9 jaar geleden het leven aan 19 mensen, 310 anderen raakten gewond. De bestuurder werd schuldig bevonden, maar wordt aanzien als de "laatste schakel in ketting" en krijgt geen straf. De NMBS en Infrabel krijgen elk 550.000 euro boete. Infrabel krijgt de helft met uitstel. [naar artikel]
De federale regering geeft 300 miljoen euro aan de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel om de extra uitgaven en verminderde inkomsten... The post NMBS en Infrabel krijgen 300 miljoen euro aan coronasteun appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vandaag, na bijna tien jaar, valt het vonnis in het proces over de treinramp in Buizingen. De slachtoffers hopen dat de verantwoordelijken hun straf niet ontlopen. Opmerkelijk: ze kijken daarbij vooral naar de NMBS en Infrabel, en in mindere mate naar de treinbestuurder die op 15 februari 2010 een rood sein zou hebben genegeerd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.